Gå til innhold

Noen som kan e46 touring med n42b20 motor?


Kevin Haugen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nylig kjøpt min første Bimmer, men har fått meg ei lang liste med feil :( og håper noen kan hjelpe svare på noe.

 

 

-Vacum slange fra luftfilter til bensinfilteret er plugget igjen. Mest sannsynlig for at feste på luftfilter boksen er knekt. Har denne stor misjon?

 

-Byttet luftfilter og fant luft masse måleren utkoblet, vil det være stor forskjell med den ikoblet om den funker?

 

-Ånderør går fra toppdeksel til hvor? ser bare fra undersiden en slange som er koblet på peilepinne røret, men ser ikke hvor oljeskilleren er på motoren. (fant ut sånn ca hvordan det ser ut på gs bare ikke plasseringen) Har oljelekkasje en av disse slangene, tips til og finne ut hvilken slange hadde vært flott :)

 

Ting som jeg foreløpig har funnet feil på

 

-Slitte foringer i forstilling, må bytte bruer. Og selfølgelig har dette spist opp fordekkene mine

-Oljelekkasje toppdeksel, og to tennplugger var oljeavkjølt. Lure på om det er noe bmw har patent på :(

-Oljelekkasje bakkant girkasse (manuell)

-Oljelekkasje ånderør.                                                           

-Mulig oljelekkasje på bunnpanne pakning og oljeføler.

-Topppakning er under vurdering for olje lekkasje, men den får ikke jeg til og bytte så da blir den stående der. 

-Feil foringer på stabstag (teipet fra forrige eier til og passe)

-Håndbrekk tar ikke, selv om jeg har strammet.  

 

Så nu har jeg vært eier av bmw i to uker og vil ikke si jeg er imponert :(    

 

Nu står bilen på bukker og venter på flere deler, men er det noe mer dere anbefaller å sjekke\bytte når bilen er fraskrudd. Altså når toppdeksel, bunnpanne, bærebruer, mellomaksling, luftfilterboks er borte??

 

Alle tips og anbefalinger mottas med stor Takknemlighet :)

 

Mvh Kevin H          

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk eksempel på bil hvor service ser ut til å ha vært slurvet med. Og skrudd på av inkompetent "gjør det selv" mekaniker.

 

Toppdekselpakningen blir hard og utett med tiden. Slik er det bare. Skal egentlig byttes på service. Pakninger blir harde og ødelagte uansett fabrikat. :smile:

 

LMM i orden og påkoblet vil gi bedre motorgange og mindre drivstoff forbruk. Sikkert koblet fra for å få motor til i gå nogenlunde. Men det er ikke sikkert den er defekt selv om motoren går dårligere med LMM innkoblet. Det kan være andre ting som er synderen. Feilkoder må leses av. Se også etter falsk luft.

 

Ånderøret går til veivhusventilasjonen som sitter under innsuget. Bør byttes, for tilstanden er sikkert ukjent?

 

Teipet foringer til stabstag......er det 3'er feil på EU kontroll mon tro..... :-)

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :-)

Begynte og le under bilen når jeg så teipe reperasjonen. Skulle fått tak i den figuren som fikset det.

Bilen mangler nok mye kjærlighet de siste årene så nu må jeg ta igjen for alt... Ellers ser bilen strøken ut utvendig og ikke funnet noe rust, he he kanskje ikke rart med olje behandlingen den har hatt under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...