Gå til innhold

Hjelp : Bilen nekter å starte etter bytte av baklykt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittel sier, byttet baklykten på min e46 coupe forleden. Tok ikke strømmen av batteriet, men bare huket av koblingen til baklykten.

Byttet lykten, slo på lys bryteren og lykten funker, knall tenkte jeg :)

Men skulle da prøve å starte bilen, da begynner lyset i cupeen og flimre og bilen vil ikke starte.

Kommer bare en slags "tikk-tikk"

Prøver nå å lade batteriet, se om det kan ha noe med saken å gjøre, men det ser i følge laderen ut til å være strøm på det.

Noen som vet hva problemet kan være, eller har vært ute for lignende??

Skrevet (endret)

Hm, om du napper av minuspolen i 10-15 min, så skal ting og tang etter retten "resetes" men, igjen så kan du kanskje ende opp med flere feilkoder.? Får du tilgang på diagnose så er du jo såppas hjulpen at du kan få en pekefinger hvertfall.

Som nevnt over, se over sikringer. Rart om noen vitale sikringer sku gå, men med all elektronikken og overvåkningen du har så vet man jo aldri..

Har dog hørt at lykter må programeres etter bytte på enkelte can-bus systemer i forskjellige biler og bilmerker. Mulig du og må gjøre det samme. google it.

Endret av bmwmann24
Skrevet

Tipper dårlig spenning på batteriet ettersom starteren ikke vil slå inn og cupelyset flimrer.

Åssen oppfører lysene i instrumentet seg? Flimring der også?

Skrevet

Tipper dårlig spenning på batteriet ettersom starteren ikke vil slå inn og cupelyset flimrer.

Åssen oppfører lysene i instrumentet seg? Flimring der også?

Batteriet viste seg i følge laderen å være fult, men nå når jeg satt det tilbake i bilen så prøvde den å starte i 1sek også dødt. 

Kan det være at batteriet gir for lite spenning selvom det er fult?

Så over sikringer og fant en som var gåen, byttet denne, men likevel samme feilen.

Skrevet

Batteriet KAN indikere at det er strøm på det og selv være helt dødt. Prøv med start hjelp fra en annen bil. Baklykter trenger ikke programmeres på disse bilene her. Det du forteller er klassiske symptomer på dødt batteri.

Evt kan det også være starteren da, men prøv med en annen bil først med startkabler.

Skrevet

Batteriet KAN indikere at det er strøm på det og selv være helt dødt. Prøv med start hjelp fra en annen bil. Baklykter trenger ikke programmeres på disse bilene her. Det du forteller er klassiske symptomer på dødt batteri.

Evt kan det også være starteren da, men prøv med en annen bil først med startkabler.

Okei. Får prøve med startkabler først da.

Synest bare det er så rart at bilen funket helt fint, byttet lykten og så dødt... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...