Gå til innhold

e39 med start problemmer og elektroniske feil etter batteri har blitt koblet feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sitter med en e39 som har blitt koblet feil på batteri, har funnet ut at LCM hadde blitt brent pga lysene stod på heletiden og ville ikke slutte og lyse, har bytta LCM og når jeg vrir på brytern til lysa så kommer en klakkelyd nede ved bakfangern merkelig rar suselyd samtidig som tikking... men alt annet ser ut til og funke altså lys fungerer bra... Abs lampe har også kommet på men da kan være iforhold til håndbrekkbytte som blei gjort før feil kobling av batteriet...

lurer på hva mere som er lett og sjekke har bytta mange sikkringer og fulgt kabler sjekka at det ikke har brent seg, men sliter fortsatt.. får ikke start

hvilke ting kan ha gått til helvete?? muligens bensin pumpa da ihvertfall siden den plutselig ikke starter, hjernen kan vel være blåst også er det noe problem og bytte den til en brukt med tanke på koding? 

Skrevet

har tattt carsoft diagnose men ikke mange moduler jeg får feil søkt og ingen feil som skal ha med starting av bilen og gjøre, det er bensin framtil plugger til og med har sjekka det.. har hjernen til bilen gått?

Skrevet

Tror du må få tak i noe diagnose utstyr som fungerer skikkelig på bilen, slik at du får feilsøkt alle moduler. Om hjernen har gått blir vill gjetting.

• 1 month later...
Skrevet

ingen andre feilkoder med andre programmer heller, gir snart opp alt med driten.. prøvde en annen bensinpumpe fortsatt ikke noe bensin framme i railen 

Skrevet

nei var ikke kobla så lenge, 20sec kanskje men blei visst prøvd starta så :/ er 98 mod

har finni ut at jeg kan sette en ledning der bensin relle sitter for og få "tvangskjørt pumpa" men og bytte relle gjør ingen forskjell

Skrevet

20 sekunder er lenge. Da rekker ting å brenne opp. Blir litt annerledes om du bare er borti polene feil slik at det bare gnistrer litt før fadesen oppdages.

Jeg vet ikke, men her er jeg redd utfordringene står i kø. Her kan den ene dingsen etter den andre ha blitt grillet.

Regner med du er klar over det med 98 mod og diagnose. Universalt OBD2 instrument virker ikke på denne. Her må du bruke et BMW system. Men Carsoft er vel et system som skal virke. Det kan sikkert andre her bekrefte, eller avkrefte.

Men i dette tilfellet kan det jo være et problem at komponenter som i utgangspunktet skulle kommet med feilkoder er grillet. Dermed klarer ikke hjernen å få kontakt rundt hele bilen. Hvis ikke hjernen er grillet den også. Kan også være noe av startsperre systemet som er grillet ettersom den ble forsøkt startet.

Her må det til en systematisk gjennomgang av hele bilen antakelig. Så er vel spørsmålet om du har lyst/ferdigheter/tid....osv til å holde på, evt om du setter bort jobben.. Å bytte en haug med deler bare for å prøve kan bli dyrt. Det er kanskje bedre å legge pengene i et annet fremkomstmiddel, og la denne bilen bli hobby fremover. Enten prøve å reparere den eller selge deler.

Når det gjelder bensinpumpa, har du tvangskjørt den for å sjekke at den er i orden? Det kan være at elektronikken som skal fortelle releet at det skal slå over er ødelagt.

Skrevet

20 sec er ganske lenge ja.. kan nok hende at de modulene som ikke svarer er brent ja, har tenkt tanken selv om at noe som gir signal til pumpa og dvs har kvelda.. har tilgang på dele bil så skal nok få fiksa det etter vært... *sukk* 

ews er ihvertfall testa ok i følge diagnose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...