Daniel.B Skrevet Juni 30, 2015 Skrevet Juni 30, 2015 Heisann. Sliter med en relativt betydelig oljelekkasje fra 530D kassa mi. Det legger seg en del olje i clutchhuset og oljenivået på kassa minker. Det lekker fra simmeringen som tetter rundt inngående aksel i kassa. (Må være den da den tetter ytterst i kassa.) Monterte forrige uke ny BMW simmering, og det lekker allerede ny store mengder fra kassa. Setter stor pris på innspill her. Daniel
stig. Skrevet Juni 30, 2015 Skrevet Juni 30, 2015 du kan ha veldig dårlig svinghjulslager, (evnt feil lager, så du får mye vandring på inngående aksel det kan være stor slite kant etter tidligere simring på inngående aksel du kan rett og slett ha driti deg ut ved montering å gjort noe feil, slik at den sitter veldig skeivt etc etc
Daniel.B Skrevet Juni 30, 2015 Forfatter Skrevet Juni 30, 2015 Takk for svar. Svinghjulslager er splitter nytt i fra SKF og i korrekt dimensjon. Sitter meget tight og fint på akselen. Jeg la ikke merke til noen spesiell slitekant, da jeg hadde kassa ute. Men jeg tenkte ikke heller noe spesielt på dette, så det kan være en årsak. Men har litt vondt for å tro at den skal være så slitt slik at det lekker såppas mye. Det lakk også olje fra den gamle simringen. Prøvde å være nøye da jeg monterte slik at den satt så rett som mulig.
stig. Skrevet Juni 30, 2015 Skrevet Juni 30, 2015 du kan ha tett lufting, så det blir "trykk" i kassa faktisk
Daniel.B Skrevet Juni 30, 2015 Forfatter Skrevet Juni 30, 2015 Javel? Dette har jeg ikke tenkt over. Luftinga sitter på toppen av kassa, nr 7 på bildet? Hvordan få jeg sjekka at denne er i orden? Er det en enveis ventil? Ta den ut og blåse igjennom den? http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DL71-EUR-05-1999-E39-BMW-530d&diagId=23_0872 Takk for tips.
stig. Skrevet Juni 30, 2015 Skrevet Juni 30, 2015 det er ofte bare en "hatt oppå et rør" så er jo teoretisk mulig å blåse på den fra utsiden for å få luft igjennom, mulig det er greit å ta ut nivåpluggen å kjenne om det kommer luft ? Detta er manuel regner jeg med ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå