rakett Skrevet August 4, 2015 Skrevet August 4, 2015 åpen wastegate og screamer går for det samme vel Er det som er i vinden nå Ett eller flere rør (avhengig av antall wastegates) opp av panser eller ut av forskjermen. Er jææævlig tøft. Hadde screamer opp av panseret på min e30, før jeg sveiset om. Nå går det ned hjulhuset foran, med en ekstrem lyd-refleksjon, særlig i forbikjøring av biler, og i tuneller. Lyden slår i bakken og det blir en jævla jet-turbo-lyd som gjør at man forstår begrepet "screamer".... Nye bygget til mad mike (mx5) hadde vel 4 screamers. Gir fet lyd også, hører turboen bedre Jeg hadde ikke satset på 9:1 i komp. Tror du kommer til å HATE race-fuel. Altfor dyrt, og vanskelig å få tak i det også. Du kan alternativt kjøre vann-innsprøytning eller tilleggsprut på metanol, som anti-detonant, uten at jeg har dyptgående greie på det. Vet bare at for høy grunnkompresjon + mye turbotrykk = tenningsbank... Så 8:1 er kjekt med turbo og bensin som drivstoff Seff kan du kjøre "snill" tenning, men det har også en rekke ulemper, som andre vet mer om enn meg sikkert.
sexeren Skrevet Februar 10, 2016 Forfatter Skrevet Februar 10, 2016 Har skjedd litt men ikke mye da jeg har så mye annet og gjøre + familie og små unger Men håper og kunne gjør en del mer framover. Har mest sannsynlig funnet en e34 også så da kan jeg begynne og få motoren i bil, hjelper på motivasjon og fremdrift det Har fått montet sammen bunndel, topp og register justert med 2 innsugskammer. Bilder kommer, får bare opp feil når jeg prøver og laste opp bilder..
sexeren Skrevet Februar 10, 2016 Forfatter Skrevet Februar 10, 2016 On 4. august 2015 at 23.27, rakett skrev: åpen wastegate og screamer går for det samme vel Er det som er i vinden nå Ett eller flere rør (avhengig av antall wastegates) opp av panser eller ut av forskjermen. Er jææævlig tøft. Hadde screamer opp av panseret på min e30, før jeg sveiset om. Nå går det ned hjulhuset foran, med en ekstrem lyd-refleksjon, særlig i forbikjøring av biler, og i tuneller. Lyden slår i bakken og det blir en jævla jet-turbo-lyd som gjør at man forstår begrepet "screamer".... Nye bygget til mad mike (mx5) hadde vel 4 screamers. Gir fet lyd også, hører turboen bedre Jeg hadde ikke satset på 9:1 i komp. Tror du kommer til å HATE race-fuel. Altfor dyrt, og vanskelig å få tak i det også. Du kan alternativt kjøre vann-innsprøytning eller tilleggsprut på metanol, som anti-detonant, uten at jeg har dyptgående greie på det. Vet bare at for høy grunnkompresjon + mye turbotrykk = tenningsbank... Så 8:1 er kjekt med turbo og bensin som drivstoff Seff kan du kjøre "snill" tenning, men det har også en rekke ulemper, som andre vet mer om enn meg sikkert. Race fuel er sykt dyrt! Får se hvordan det blir når det nærmer seg mapping. Snill tenning som du sier gir jo uansett mindre effekt vertfall.. Må skaffe noe kjekt fuel med høy octan, beste hadde vært VP`s Q16 fks.. Den gir god effekt og kan kjøres med kvass tenning også over 1.7bar ladetrykk har jeg blitt fortalt. Bedre enn MS109 som også er et veldig bra fuel... Men som sakt syyykt dyrt. Q16 ligger på 14-15000kr for et fat (204l)
sexeren Skrevet Februar 18, 2016 Forfatter Skrevet Februar 18, 2016 (endret) Funnet bil som skal få seg et motorløft 👍🏻 Endret April 27, 2016 av sexeren
sexeren Skrevet Mai 3, 2016 Forfatter Skrevet Mai 3, 2016 Har lyst og skaffe inn deler jeg trenger for montering av 530d kassen nå. Det jeg har til nå er ppf svinghjul for 765 trykkplate, 765 trykkplate.. Skal kjøpe 35/10 240mm 4 puck lamell. Hvordan gjør jeg med resten? Hvilket utløserlager, clutch arm og slavesylinder bruker jeg? Det som er originalt på en 530d? Fungerer det med dette oppsette eller må det shimses noe for og løse clutch skikkelig? Og noe spesielt med montering? Vet kassen får litt feil vinkling men girstenger og det kan vell moddes å sveises i posisjon så den girer så den skal.. Hva har folk gjort med det? Ellers er motor på vei ut av e34'n nå så skal den nye motoren snart inn. Hadde håpet og ordne dette med kassen til den tid.
sexeren Skrevet Mai 4, 2016 Forfatter Skrevet Mai 4, 2016 Ble forresten en mye bedre eksos manifold som ppf laget til meg med t4 twin entry flens og 60mm wg uttak.. Ble veldig fornøyd med denne! også 66mm precision wg. Stor forskjell mellom 46mm og 66mm
sexeren Skrevet Mai 4, 2016 Forfatter Skrevet Mai 4, 2016 Gamle motoren skal snart ut Fjernet diverse unødvendige ting i bilen
sexeren Skrevet Mai 5, 2016 Forfatter Skrevet Mai 5, 2016 Motor som skal inn, prøvemontert turbo og innsug.. Lakkert toppdeksel Freakshow og Bendik Kjellevold reagerte på dette 2
Mr Mykland Skrevet Mai 8, 2016 Skrevet Mai 8, 2016 Gromt prosjekt her (Y) Kommer til å følge med videre keep ut the good work (Y) sexeren reagerte på dette 1
sexeren Skrevet Mai 8, 2016 Forfatter Skrevet Mai 8, 2016 Det er bra, ja skal det.. Gleder meg til å få mappet og se hvor mye den gir 👍🏻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå