Gå til innhold

M50B32 Stroker Turbo


sexeren
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte og legge ut mitt påbegynte turbo prosjekt.

Motoren: m50b25nv strokes med m54b30 veiv og 86,5mm borring. Gir totalt - 3159cc

Spec liste til nå, oppdaterer etterhvert som ting blir kjøpt inn og montert.

--M50b25 blokk, Planes, vaskes, lakket, og borret opp til 86,5mm

--M54B30 veiv, slipt 0.25

--Eagle smidde råder 135mm

--Je Smidde stempler 86,5mm - 9:1 i komp

--Balansert veivparti

--ARP studs topp

--raceing kjeder

--M3 3,2 kjedestrammer

--støtgørdel med 12.9 bolter

--cooperring toppakning

--Audi coiler

--Alu innsug 80mm

--PPF custom laget turbo manifold, T4 twin entry, dobbel uttak til samlet 60mm uttak for wg

--Precision 6766 turbo A/R 84 eksoshus

--66mm Precision Wastegate

--overhalt orginal oljepumpe

--Nye veiv/råde lagrer

--ecumaster sprut

Topp:

--Orginal m50b25 nv topp

--planslipt

--Nye tettninger

--Kontrollert og trykktestet

--Nye ventil styringer for vanos ventiler

--Vanos ventiler montert

--Back cut på ventiler

--Slipte ventiler

--Ventilseter slipt med 5 vinkler (multi angle)

--Portet alle kanaler

--Kjører orginale dobble fjærer fra non vanos topp

--24stk nye PPF CrMo retainers

--24 Nye løftere

--2 stk innsugskammer

Gir/drivverk

--PPF Svinghjul laget for 765 sachs trykkplate

--sachs 765 trykkplate

--4 puck sinter

--M57 Diesel girkasse fra e39 530D

Så litt bilder av motoren.

Her er motoren som skal under kniven:

IMG_3083.JPG

Kjøpt en ekstra innsugskam som må dreies noe for og passe på eksossiden, ca 2mm

IMG_3471.JPG

Noen bilder av topp under overhaling og oppbygging.

IMG_3499.JPG

IMG_3500.JPG

IMG_3503.JPG

IMG_3505.JPG

IMG_3506.JPG

IMG_3507.JPG

IMG_3542.JPG

IMG_3543.JPG

IMG_3544.JPG

IMG_3545.JPG

Endret av sexeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt M50 Non Vanos motor som har gått 120k som skal overhales.

Presicion 6262 turbo

M52B28 Smidd Veiv

PPF Bmw 135/48/22 Råder

ZF 5 trinns kasse
Vet ikke helt enda hva slags stempler jeg skal ha og hva slags Komp motor bør ha. 
Målet er rundt 700hk 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en moment sterkt motor det også så vet ikke hvor lenge den kassen holder :) har zf kasse liggende viss du skulle trenge ;)

Komp synes jeg selv er best å legge seg på 8,5-9

Ser noen kjører 10.5 også men da som oftes med e85 fuel.

Blir mye moment med så høy komp.

Selv kjører jeg je stempler 9 i komp

Endret av sexeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som veiven er skeiv, så den blir prøvd bøyd tilbake til hvor den skal være. Viss ikke blir den slipt til over dim og over dim lagrer vil bli brukt.

post-51990-0-32170000-1435921036_thumb.j

Endret av sexeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...