sexeren Skrevet Juni 30, 2015 Share Skrevet Juni 30, 2015 (endret) Hei. Tenkte og legge ut mitt påbegynte turbo prosjekt. Motoren: m50b25nv strokes med m54b30 veiv og 86,5mm borring. Gir totalt - 3159cc Spec liste til nå, oppdaterer etterhvert som ting blir kjøpt inn og montert. --M50b25 blokk, Planes, vaskes, lakket, og borret opp til 86,5mm --M54B30 veiv, slipt 0.25 --Eagle smidde råder 135mm --Je Smidde stempler 86,5mm - 9:1 i komp --Balansert veivparti --ARP studs topp --raceing kjeder --M3 3,2 kjedestrammer --støtgørdel med 12.9 bolter --cooperring toppakning --Audi coiler --Alu innsug 80mm --PPF custom laget turbo manifold, T4 twin entry, dobbel uttak til samlet 60mm uttak for wg --Precision 6766 turbo A/R 84 eksoshus --66mm Precision Wastegate --overhalt orginal oljepumpe --Nye veiv/råde lagrer --ecumaster sprut Topp: --Orginal m50b25 nv topp --planslipt --Nye tettninger --Kontrollert og trykktestet --Nye ventil styringer for vanos ventiler --Vanos ventiler montert --Back cut på ventiler --Slipte ventiler --Ventilseter slipt med 5 vinkler (multi angle) --Portet alle kanaler --Kjører orginale dobble fjærer fra non vanos topp --24stk nye PPF CrMo retainers --24 Nye løftere --2 stk innsugskammer Gir/drivverk --PPF Svinghjul laget for 765 sachs trykkplate --sachs 765 trykkplate --4 puck sinter --M57 Diesel girkasse fra e39 530D Så litt bilder av motoren. Her er motoren som skal under kniven: Kjøpt en ekstra innsugskam som må dreies noe for og passe på eksossiden, ca 2mm Noen bilder av topp under overhaling og oppbygging. Endret Oktober 8, 2016 av sexeren RF91, Are., Nils Jørgen og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juli 1, 2015 Share Skrevet Juli 1, 2015 Blir bra Holder på å bygge M50 turbo selv, nybegynner prosjekt hos meg også! Håper det holder lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juli 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2015 Ja håper dette blir bra. Blir en fin erfaring Hvilke specs har du på din m50 å hvor mye sikter du etter av effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juli 1, 2015 Share Skrevet Juli 1, 2015 (endret) Hvorfor bruker du audi coiler og kommer du til å kjøre uten Blow off ventil ? Bygger også m50 turbomotor M50B28 Endret Juli 1, 2015 av Erik95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juli 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2015 orginale coiler holder ca 100hk per coil ikke noe mer.. Mens vag coilene holder til ca 300hk pr stk. Skal kjøre 50mm Nuke dump blir det vell Hvilke specs har du på din motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juli 1, 2015 Share Skrevet Juli 1, 2015 Har akkurat kjøpt M50 Non Vanos motor som har gått 120k som skal overhales. Presicion 6262 turbo M52B28 Smidd Veiv PPF Bmw 135/48/22 Råder ZF 5 trinns kasseVet ikke helt enda hva slags stempler jeg skal ha og hva slags Komp motor bør ha. Målet er rundt 700hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juli 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2015 (endret) Blir en moment sterkt motor det også så vet ikke hvor lenge den kassen holder har zf kasse liggende viss du skulle trenge Komp synes jeg selv er best å legge seg på 8,5-9 Ser noen kjører 10.5 også men da som oftes med e85 fuel. Blir mye moment med så høy komp. Selv kjører jeg je stempler 9 i komp Endret Mai 8, 2016 av sexeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juli 1, 2015 Share Skrevet Juli 1, 2015 Okei men 9 i komp da kan vel man ikke ladde så mye ? Eller tar jeg helt feil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juli 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2015 Går fint det, jeg kommer sikkert til og lade opp mot 2 bar..Får se i benken hvor det stopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juli 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2015 Et eksempel er en m50b30 med Precision 6766 som bremset 840whp 1170wnm, denne har 10.5 i komp og dette var med 2,4Bar ladetrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juli 1, 2015 Share Skrevet Juli 1, 2015 Blir spennende, vil nok tro at den du lager ikke vil få noe problem med 2bar ladetrykk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juli 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2015 Blir utrolig spenndene, tror den fint skal klare 2 bar ja viss ikke mer. Gleder meg til det blir bremsing og se hvor mye den klarer og produsere av effekt turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Juli 1, 2015 Share Skrevet Juli 1, 2015 Ser bra ut blir spennende å se bremsepapir på denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juli 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2015 Blir spennende ja.. Satser på 700-800whp å føler denne bør klare å levere det tror det blir et flott register og responsen blir bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juli 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2015 (endret) Ser ut som veiven er skeiv, så den blir prøvd bøyd tilbake til hvor den skal være. Viss ikke blir den slipt til over dim og over dim lagrer vil bli brukt. Endret Juli 3, 2015 av sexeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå