Gå til innhold

Anbefalinger for kabeltrekking i E36 sedan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en '92 316 sedan som jeg skal trekke nye kabler i, til anlegg. Er firer-motor så har dessverre batteriet foran i motorrommet, og er det som gjør hele oppdraget så kjipt. Men har dere noe tips/forslag til hvordan det kan gjøre livet mitt enklere mtp. trekking fra batteri til kupé. Og hvor burde kablene legges i bilen? Hvor er det kjappest, lettest og best? Skal trekke strøm fra batteriet til bagasjen, signal fra spiller til bagasjen, og fra framdører til bagasje. Regner med at jeg like gjerne kan ta jording fra et punkt i bagasjerommet, eller burde det tas fra motorrom også?

Skrevet (endret)

det jeg gjorde i stasjonsvogna jeg har bygd annlegg i per dags dato, tok ledningen fra forigge stasjonsvogna som var rekke6 er altså batteri bak, flytta denne over i dagens vogn med rekkefirer, fikk tak i ett stort batteri, sette i "batterikassa" bak på høyre side, jordinga som ble brukt er den orginale som er, ligger under ett svart lite deksel atme "batterikassa" bak, signalkabler under kabelføringene som er under gulvmatte på v side, pluss og jord rett ned på batteriet bak 

evt høytalerledninger i kabelføringer til den siden det skal til

er tydelige kabelføringer under gulvteppet!

alltid gjort det slikt, men raskeste er vel å trykke ledningene rett ned atme kanten på gulvteppet!

husk å skille signalkabler fra evt pluss strøm :)

ang strøm inni kupeen, er ett hull i torpedoveggen rett under batteriet i motorrommet, kommer igjen bak hanskerom i toppkant av gulvteppe 

ang framdørene så har jeg alltid brukt org ledningsnett hvis det er til bare diskanten, spilleren klarer godt å dra en oppgradert diskant 

jeg har i tillegg forsterker på alle 4 høytalerne  ligger mellom sub og bakseter hos meg dratt ledninger til høytalerer derifra

lykke til! :headbang:

edit, skriveleif  [-X

Endret av thomaleo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...