Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! er det noen som har byttet toppdeksel pakning på 318D E46 på bilverksted før? lekker olje fra min, så min må byttes, men jeg frykter at prisen blir 25 ganger større en det selve prisen på pakningen koster? Håper noen kan komme med noe vetigt svar og ikke fortell meg hvor lett det er og bytte det selv eller noe, jeg er ikke utdanna bilmekaniker og har ikke bra nok verktøy til og fikse dette selv, vet værtfall at dysene skal sitte innmari godt..

Skrevet (endret)

De tar neppe av verken dyser eller glødeplugger ved skifte av toppdekselpakning. Prisen varierer med verksted og selv bruker jeg en knapp time på å bytte toppdekselpakning på rekkeseksern min og da har jeg rikelig god tid.

Edit: Ser at jeg var litt for eplekjekk her, jeg trodde i farten at dysene satt i toppen så jeg vet rett og slett ikke med tanke på dysene. Men på tegninga så ser det ut som grei skuring likevel.

Endret av C.Therese
Skrevet

Jeg vet det er lett skruing, men dysene sitter så fast at det er en risk at de slitner, jeg har ikke verktøy til det heller :P og dysene koster jo 4-5 000 pr stk..

Skrevet

Min erfaring er at det er vp44 dyser som sitter noe sinnyskt, og at CR dyser pleier å være noenlunde ok (men vanskeligere å få godt tak i). Husk, at dersom bilverksted må ødelegge ei dyse for å få den ut etc, så er det fortsatt du som må dekke det.

Skrevet

Ja, det er jo derfor jeg prøver og finne ut hvor mye selve reperasjonen koster for og fikse pakningen, så jeg slipper og betale 10 000 for det, og 15000kr til pga 4 ødelagte dyser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...