Desko-K Skrevet Juli 3, 2015 Share Skrevet Juli 3, 2015 De av dere som har byttet denne, hvilke symptomer fikk dere på at den måtte byttes? De fleste jeg har lest om fikk ABS, ASC og ((!)) bremsefeil-lampene når sensorer var bra. Andre hadde speedometerfeil. Finnes det en måte å feilsøke den på? Jeg har kun varsellampe for brems ((!)) og ikke ABS/ASC-lampe (de har kommet og gått før når batteriet var dårlig). speedometer/bensinmåler/cruise control kommer og går, jeg har hørt flere som sier at dette skjedde når styreenheten tok kvelden. Jeg vurderer å investere i en ny en men lurer på hvordan man diagnoserer dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juli 3, 2015 Share Skrevet Juli 3, 2015 Et BMW diagnose system bør kobles på for å lese av evt meldinger under "chassis". Så du ikke begynner å kjøpe deler for tusenvis av kroner, som du ikke trenger. Det går ikke å stille diagnose på dagens biler uten et diagnose system som er laget for bilen. I noen tilfeller finnes det riktignok noen metoder, men i det store og hele er et diagnose program det beste. Her er et eksempel: http://www.ebay.com/itm/OBD-Diagnose-USB-Interface-Ediabas-INPA-K-DCAN-Adapter-BMW-5er-E34-E39-7390-/400797821451?pt=LH_DefaultDomain_77&fits=Make%3ABMW&hash=item5d51696a0b Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet Juli 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2015 Jeg har fått hjelp med diagnose av SweetBMW på forumet her. Det kom ikke opp noen feil da. Vil det alltid gjøre det hvis abs styreenhet er gåen? Nå mener jeg å huske at han fikk opp feil på abs styreenhet men at det forsvant når han gikk inn på den - ellers så husker jeg feil. Det er uansett merkelige ting som skjer her når varsellampe lyser uten at det dukker opp i diagnoseprogram... En mekaniker jeg snakket med på Bavaria sa at han ikke var så overrasket over dette da min e39 er såpass gammel (97) at ikke all info kommer ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå