DagLarssen Skrevet Juli 3, 2015 Share Skrevet Juli 3, 2015 Min aller første BMW , 2001 mod. nærmer seg 300.000: Har hatt den i snart et år. For det første lekker den så mye olje at den antagelig ikke går gjennom EU kontroll. Dessuten bruker den masse olje under kjøring og spyr ut hvit oljerøyk. Spesielt etter bremsing på gir nedover bakke, når jeg trår på igjen, da velter det ut tåke. Er det ventil-tettingene som er gåen eller noe galt med veivhusventilasjonen? Noen som har erfaring? Har prøvd forskjellige typer olje med samme resultat. Siden jeg ikke er mekaniker selv, lurer jeg på om det fortsatt finnes verksteder som driver med overhaling av motorer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 4, 2015 Share Skrevet Juli 4, 2015 Ta av olje påfylling lokket og finn utom det blåser eller trekker/vakuum. Det skal være svakt vakuum. Dette kan du sjekke med et papir, type vanlig a4. Meld tilbake Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DagLarssen Skrevet Juli 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2015 Har sjekka. Det er svakt vakum når motoren går på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 4, 2015 Share Skrevet Juli 4, 2015 Det høres jo svært mye ut som dårlige ventil tetninger. Det skal ikke være defekt veivhusventilasjon, da lett vakuum er korrekt. Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Ventiltetninger. Uten tvil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå