Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, nå har "nybilen" trillet over 500 mil i mitt eie, selger sa den brukte litt olje men tenkte ikke særlig over dette da han vistnok nettopp hadde byttet den før salg. Men her om dagen begynte oljelampen å lyse, peilet olje og så at det bortimot ikke var olje i motoren, endte opp med å helle på 5 liter før peilepinnen begynte å vise ett tilfredstillende nivå.

Nå har jeg kjørt den et par dager men fortsatt lyser oljetrykklampa opp etter rundt et halvt minutt i noen sekunder etter hver start, blir å peile olje ofte fra nå av og være nøye med etterfylling men liker ikke dette forbruket. (tydligvis over literen per 100mil)

Motoren lager fortsatt ingen ulyder og kan ikke si jeg merker noe forskjell på akselerasjon og bilen har for øyeblikket gått 198xxx km

Klarer heller ikke finne noe tegn til lekasje og røyken er blank og fin

Noen som har en liten checkliste på hva som kan være galt, har lyst til å holde bilen så godt teknisk som mulig da det er den fineste bilen jeg noesinne har hatt og ga faktisk dobbelt så mye for den som de fem siste bilene mine. :P

Skrevet

Hadde du tenninga på når du fylte på olje første gangen? Følern i bunnpanna brenner seg da. Har samme lampe selv. Ikke farlig bare irriterende. Om lampa slukker etter 10-15 sekunder og lampa er gul er det ikke farlig. Men om lampa lyser når du er ute å kjøre må du skjekke olja. 

Skrevet

Er 96% sikker på at jeg ikke hadde tenninga på da men motoren var varm, tenninga var iallefall av før jeg sjekket nivået før jeg sprang inn på bensinstasjonen for å kjøpe en palle med olje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...