Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har kjøpt en 2001 520d, bilen går helt ok men ikke som den skal.

Merker at den begynner å dra rundt 1500rpm men så slipper den trykket  for å så forsette å bygge seg opp igjen.

Ligger ett dødpunkt mellom 1500-2200 rpm omtrent.

prøver derfor å få tatt en diagnose, fikk låne et helt ok obd apparat som har fungert på samme type bil tidligere.

Altså med 16pin ved førerstolen, men får opp at den ikke klarer å koble til...får kun lest av abs feil og airbag.

Sjekket sikringer og nr 15 går så fort jeg vri om tenningen, nr 15 står merket som diagnose så logisk å tro det ligger noe der..

Har sjekket litt rundt om på nettet å nr 15 har også noe med dynamo, ojetrykksføler og tempsensor å gjøre.

Prøvde å nappe ut en og en for å se om det hjalp, å endte opp med at sikringen ikke går når dynamo er frakoblet.

MEN dynamoen fungerer å batteriet er ok , ligger på 12.5 uten at motor går og 14.1 når den går. 

14.1 er vel ikke for høyt?

Kan også nevne at baterilampen blinket på en kjøretur jeg hadde men det har kune skjedd 1 gang å er en stund siden nå..

Noen som har vært borti noe lignende, eller har noen tips på hva jeg kan prøve videre?

Takk for alle svar!

Endret av Elverest
Skrevet

Dynamo kan kortslutte mot jord selv når den fungerer.

Okey, betyr det at det er dårlig jording en plass eller regulator som må byttes på dynamo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...