mundalen Skrevet Juli 16, 2015 Share Skrevet Juli 16, 2015 Hei, Som tittel tilseier, så har eg en fæl ulyd fra motorrommet mitt... Det kan nærmast sammenlignast kvininga fra en gammal kompressormata amerikaner eller lignende. Hadde denne lyden også på min forgje bil (E39 520i 1997), ga faen, og då rauk servoen etter ei stund. Klok av skjede bytta eg då servo fra en delebil eg har ståande. Uten hell. Bytta også servo reservoar med filter og skifta olje for å sjå om det hjalp. Gjorde ikkje det. Tanken for då til lager i ruller osv. Bytta reimene og rullane. hjalp heller lite men dei var modne for utskiftning så det var ikkje eit "tap". Seinare begynte bilen å gå seg for varm på tomgang, tok en titt på vannpumpa og konstanterte at den måtte byttast då den var veldig larkete. Det hjalp mtp varmen i motor, men berre en bøkdel på lyden i bilen. Har merka at servoen som eg har bytta til no kanskje er litt dårligere enn den servoen eg bytta fra, og tanken har slått meg at (som den uheldige fyren eg er) det er mulig at det fortsatt er servoen som er problemet? Det hadde jo ikkje akkurat vore ulikt min flaks. Eg har ikkje sett noko på dynamoen, det kan være dårlige lagere i den også. Har dynamo på delebilen eg kan bytte lager i og sette inn for å sjekke, det blir sikkert neste steg dersom eg ikkje får nokon innspill fra andre. Mitt spørsmål er da til den som måtte lese dette; har eg sannsynlig vis satt i en dårlig servopumpe eller er det andre ting som kan lage denne lyden? Nokon som har erfaring med kvinelyd fra motorrom? Meget lei av å synse meg fram til kva det kan være, sjøl om eg forsåvidt berre har bytta ting som var modent for det. Takker for svar, MVH Erlend Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertGråwe Skrevet Juli 16, 2015 Share Skrevet Juli 16, 2015 Har du AC så sjekk denne, en gåen AC-pumpe kan avgi en hærlig lyd også.Kan jo også være dynamo som har dårlige lager, eller hjelpehjul til reimer.Ta en skikkelig lang skrutrekker og sett mot godset på de forskjellige stedene som kan lage ulyd. (Altså legg øret oppå bakenden mens du presser den mot f.eks servopumpe)Bare pass på å ikke før skrutrekkeren borti roterende deler så den får fart og klapper til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 16, 2015 Share Skrevet Juli 16, 2015 Har du AC så sjekk denne, en gåen AC-pumpe kan avgi en hærlig lyd også. Kan jo også være dynamo som har dårlige lager, eller hjelpehjul til reimer. + viskosekopling til kjølevifta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå