Kjetil_1990 Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 Hei! Jeg har importert en E36 M3 fra sverige. Den er i bra stand men, det senkesettet som sitter på den er ikke tuv godkjent, så jeg får ikke godkjent det i Norge..Så jeg er på jakt etter enten orginale dempere og fjerer til M3 eller et senkesett med papirer så det kan godkjennes i vognkortet.Det kan godt være brukt så lenge det er i bra stand.Tar også imot tips om evt hvilke senkesett som er gode men ikke så alt for dyre. Har sett litt på de her:http://www.senking.no/index.php?dispatch=products.view&product_id=2059Eller:http://www.ap-sportsuspensions.com/ap-gewindefahrwerk-stahl-verzinkt-87.htmlMen de virker litt i billigste laget. Gs selger også noen sett, hvor gode er disse? Noen sett hvor spacere ikke er nødvendig hadde også vært fint. Det som sitter på nå heter BC BR Type, her går framhjulene inn i fjærene om jeg ikke bruker spacere.. Husker ikke hvordan spesifikasjonene på dekkene er nå i farten, men det er noen BBS felger som bygger en del inn. Skulle helst ha bestilt i går, da jeg vil vise bilen så fort som mulig igjen. Det er litt enklere å fikse ting nå som jeg har ferie.På forhånd, takk! Hilsen førstegangs M3-eier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 18, 2015 Share Skrevet Juli 18, 2015 (endret) Bare som litt input mtp du var ute etter tips, det er jo litt styr å godkjenne ett senkesett. Når du først skal ta denne prosessen anbefaler ivertfall jeg å ta den med ett helt nytt senkesett. Grunnen til det er levetid, er litt surt å spare noen tusenlapper på ett brukt ett, om du da godkjenner det og demperen går lekk etter en måned. Dyrere sett som Bilstein, KW o.l har bra levetid, men du kommer liksom ikke utenom at tettningene i demperene foreksempel blir hardere med tiden. Dette med at framhjulene går i fjæra er vanlig på e36 med justerbart, er egentlig rart det er godkjent sånnsett. Måten de fleste løser dette på (går hjulet i fjæra blir det ikke godkjent) er enten felger med ET35, eller felger med foreksempel ET40 og 5mm tüv godkjent spacer slik det blir ET35 (det laveste du får godkjent på e36). + 7.5" felger fremme og dekk som ikke går utenom felgen. (foreksempel 205) Endret Juli 18, 2015 av Håskjold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil_1990 Skrevet Juli 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2015 (endret) Takk, da styrer jeg unna brukt! Hva med en av de her?:KW:http://www.turnermotorsport.com/BMW-E36/c-269-bmw-kw-coilover-kits.aspxV1 eller V2 er noe jeg kunne tenkt meg. Vet ikke om jeg noen gang har tenkt meg på bane, så v1 holder kanskje.. Hmm.Må man bestille noe ved siden av eller kan de monteres rett fra boks? Ville vært rart om det ikke var komplett men.H&R (Billigere): http://www.turnermotorsport.com/p-3616-e36-m3-1995-99-hr-coil-over-suspension.aspxBilstein: http://www.turnermotorsport.com/p-3428-e36-m3-1996-1999-bilstein-pss9-coil-over-suspension.aspxLitt irriterende at den forbanna svensken ikke kjøpte et sett med Tuv da han kjøpte for akkurat et år siden.. Spesielt da jeg aldri har vært borti noe med dempere å gjøre, leiter i blinde her Endret Juli 18, 2015 av Kjetil_1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil_1990 Skrevet Juli 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2015 (endret) Gikk for H&R Monotube. Det skal være helt greit for noe i "mellomklassen" Endret Juli 20, 2015 av Kjetil_1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå