Snoop Dogg Skrevet Juli 19, 2015 Skrevet Juli 19, 2015 Hei! Bremseskjoldet bak på min E87 sitter helt løst... Jeg lurer på om det er noe som er mulig å bytte selv, har lest at man må ut med hjullageret? Stemmer dette? Er lite lysten for å punge ut 5000kr for å bytte noe som koster 100kr. Og hvis dette er noe man kan bytte selv kan det gjøres uten spesialverktøy? Mvh Snoop
Otis Skrevet Juli 19, 2015 Skrevet Juli 19, 2015 Du må ut med hjullager og aksling ja. Da MÅ hjullager skiftes også. Det er mulig man ikke må ha spesial verktøy, men jeg ikke hva som kan erstatte dette.
Tore Kn Skrevet Juli 20, 2015 Skrevet Juli 20, 2015 Hei, det er ikke nødvendig å ta av alle disse delene for å bytte bremseskjoldet. Dersom du ser på etk bremser hos f.eks gs ser du det er en utsparing til bremscaliperen i skjoldet. Dersom du skjærer av den innerste biten mot innersirkelen via skruehullene kan du tre det nye bremseskjoldet på fra siden. Mulig litt dårlig forklart men tror du skjønnner opplegget når du ser tegninga på etk'en. Har gjort dette slik på flere biler, bl.a e46.
Otis Skrevet Juli 20, 2015 Skrevet Juli 20, 2015 Men da får du jo ikke festet det nye skjoldet? Ser ut som skruene til skjoldet sitter bak hjullager?
Tore Kn Skrevet Juli 20, 2015 Skrevet Juli 20, 2015 Poenget med å skjære (med f.eks dremel og tynn kappskive) midt i skruehullet er jo at man fint kan feste skjoldet igjen, begge delene blir klemt fast under skruen. Har ikke studert dette i mikrodetalj på akkurat E87, men det bør være plass mellom anleggsflaten på spindelen og der skruene til bremseskjoldet ligger. Skal se om jeg finner et bilde
Espen Aass Skrevet Juli 20, 2015 Skrevet Juli 20, 2015 Hei, det er ikke nødvendig å ta av alle disse delene for å bytte bremseskjoldet. Dersom du ser på etk bremser hos f.eks gs ser du det er en utsparing til bremscaliperen i skjoldet. Dersom du skjærer av den innerste biten mot innersirkelen via skruehullene kan du tre det nye bremseskjoldet på fra siden. Mulig litt dårlig forklart men tror du skjønnner opplegget når du ser tegninga på etk'en. Har gjort dette slik på flere biler, bl.a e46. Har gjort det samme på E38, men der sveiset jeg det sammen igjen. Må demontere parkbrems.
Snoop Dogg Skrevet Juli 20, 2015 Forfatter Skrevet Juli 20, 2015 (endret) Så av med hjul, av med calipper, av med skive, av med parkbrems. Kappe skjoldet slik som det her? Og bare skru det fast? Eventuelt epoxylime det sammen igjen? (Har ikke tilgang på sveiseutstyr ) Endret Juli 20, 2015 av Snoop Dogg
Espen Aass Skrevet Juli 20, 2015 Skrevet Juli 20, 2015 (endret) Hvis du ikke kan sveise dette, så kapp her: Da svekker du bremseskjoldet minst. Du må da "bøye" litt på bremseskjoldet så ene enden går bak hjulhubben og "skru" det på. Slik gjorde jeg det på E38'en iallefall. Vet ikke om dette går på E87! Endret Juli 20, 2015 av Espen A.
Otis Skrevet Juli 20, 2015 Skrevet Juli 20, 2015 I følge bildet i ista så ser ikke dette mulig ut.. Men jeg har ikke skrudd selv
Tore Kn Skrevet Juli 20, 2015 Skrevet Juli 20, 2015 Her er et bilde fra en e46, enig med Espen A her om hvor du bør kappe. Bollis69 reagerte på dette 1
Snoop Dogg Skrevet Juli 20, 2015 Forfatter Skrevet Juli 20, 2015 Takk for svar Espen og Tore! Da prøver jeg som dere har gjort det
Espen Aass Skrevet Juli 20, 2015 Skrevet Juli 20, 2015 (endret) Takk for svar Espen og Tore! Da prøver jeg som dere har gjort det Sjekk først med en mal av feks. papp før du begynner og kappe i bremseskjoldet. Russ rundt bremseskjoldet på papp.plata og klipp/skjær ut. Så har du en mal du kan prøve på først. Endret Juli 20, 2015 av Espen A. Snoop Dogg reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå