Psidream82 Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 Hei. Kjøpte meg en bmw bmw 520d stasjonsvogn for noen uker siden og har kommet til punktet hvor det trengs en oppgradering av lyden. Det er ein familie bil så for mye blir det ikkje men noe må gjøres, er så og si 0 bass i bilen (det plager mest). Vurderte ein 12 tommer sub men bagasjerommet er for lite med tanke på barnevogn. Så langt har eg byttet ut original spilleren i bilen men høyttalerne må eg også gjøre noe med . Det er 10 høyttalere i bilen, eg har sett litt rundt på nett og finner stort sett om folk som bytter ut høyttalerne med noen bedre, noen har og byttet den innebygde forsterkeren. Ut fra hva eg har sett så koster dette mye og siden eg har 4 stk 6x9 Ground Zero GZRF 6900P og en Helix E400 Esprit liggende så ville eg montere disse i dørene. Relativt enkelt med glassfiber, sparkel og plastisk dip. Problemet er vell det at eg har forstått det slik at eg ikkje kan bruke ledningene som alt ligger der. Stemmer dette? I tilfellet er det noen her som har lagt opp ledninger på ny? Ganske så skeptisk ettersom eg har 0 peiling på hvordan disse skal kobles opp. Sent from my SM-T705 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 Hvilken bil er det? E39, E61 eller F11? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psidream82 Skrevet Juli 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2015 E39, 2002 mod Sent from my SM-T705 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psidream82 Skrevet Juli 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2015 Sent from my SM-T705 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 10 høyttalere skal egentlig være 11 stk, da det skal være en bass i bagasjerommet på høyre siden over batteriet. Du skal nok kunne bruke de opprinnelige ledningen som ligger der, men det avhenger egentlig om du har DSP eller ikke, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psidream82 Skrevet Juli 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2015 Burde vell være dsp. Uten eg kan si noe sikkert. Noen idé om hvordan eg kan finne det ut? Sent from my SM-T705 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 Du kan se på navi skjermen om du finner dsp der. Du kan sjekke utstyrsliste om det er dsp der. Du kan også se i bagasjerommet bak deksel på venstre siden hva du har der, evt legge ut bildet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psidream82 Skrevet Juli 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2015 Sent from my SM-T705 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psidream82 Skrevet Juli 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2015 Hadde ikkje utstyrsliste så ble bilde. Før eg byttet spiller framme så var det ein buissines CD spiller der Sent from my SM-T705 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 Det var mistenkelig tomt på alle plasser. Tror du da har minste anlegget, som er 6 høyttalere. http://bimmers.no/topic/791354-utstyrsliste-tr%C3%A5den-versjon-201/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psidream82 Skrevet Juli 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2015 Siden sa meg ikkje mye GV67552 er koden om det sier deg noe :/ Ellers sjekket eg i bilen og eg finner faktisk bare 6 høyttalere. Til min store irritasjon fant eg og ut at det ikkje er noe lyd i dørene bak og dei automatiske vinduene ikkje virker, eller dørlåsen bak. Bah.. Så slik den står nå er det lyd i begge høytalerene i dørene framme og taket i bagasjerommet Sent from my SM-T705 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 Du har da standard stereo. Det er som du sier 6 høyttalere. 4 foran i dørene, mellom og tweeter, samt 2 i taket bak. Det er ikke så vanskelig å oppgradere med RCA utganger på BM54 (som er din forsterker i bilen) Se linken her for mer info BM54 ligger under gulvet i bagasjerommet ditt. Her er din utstyrsliste http://www.bmwarchiv.de/vin/gv67552.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psidream82 Skrevet Juli 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2015 Hmm, er det ikkje mulig og bare erstatte denne med en ny forsterker da? Fx den eg har? Slik eg ser det så er det for og beholde radio, TV, navi ect. Det er jo ikkje noe eg har, som sagt kjøpte eit addapter på bilradiospisialisten og kjører vanlig 1din spiller nå. Kanskje det er derfor eg ikke har lyd i dørene bak? Sent from my SM-T705 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 Du har ikke høyttalere i bakdørene, det ser ut som det, men det er ingenting bakom. Hadde du hatt høyttalere der, så hadde du hatt noe på venstre siden i bagasjerommet. Men jeg har skrevet feil til deg, du har kanskje ingen BM54, da du har radio business. Dette kan jeg ikke nok om videre så da må noen andre svare. Men jeg kan gjette meg til at du bare bruker RCA ut på den spilleren du har og legger kabler bak til forsterker, så må du legge nye kabler til alle høyttalere fra forsterker igjen. Det er helt annerledes når man ikke har BM54/navi skjerm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå