erikseen Skrevet Juli 25, 2015 Skrevet Juli 25, 2015 Da har batteriet mitt sluttet å ladet? Hentet ut min bmw fra verksted igår, stått i ro i noen uker nå. Jeg skulle kjøre ned til oslo men kom meg bare 20mil før jeg fikk rødt batteri. Noen sekunder etter en hard forbikjøring. Prøvde å kakke i dynamoen og sjekket reima som såg ok ut? Skrudde av lys og vifte før jeg kjørte en 10minutter tilbake, der fant jeg et verksted. Fikk målt batteripolene som varierte mellom 12.08/12.18V. Han fikk også kakket godt i dynamoen(dette mens motoren igang). Han sa problemet var dynamoen men de skulle stenge, så kjørte videre 1 time til steinskjer. På veien ditt kjørte jeg rolig med et turtall på maks 2300. La bilen i fri i nedoverbakker. Lysene blinket(rødt batteri, håndbrekk, abs, Eml i gul skrift) noen ganger i begynnelsen, men kom meg frem til biltema i steinskjer. Der kjøpte jeg nytt batteri tilfelle det andre skulle svikte. kjørte videre til levanger ca 1time til. Opplevde ikke mere blinking. Har stått stille over natten til familie her. Noen som vet hva som kan være årsaken? Skal ta noen målinger idag på batteri og dynamoen, prøvde blåse trykkluft inn i dynamoen i steinskjer men tror ikke det ble noe bedre.. Sent from my iPhone using Tapatalk
Otis Skrevet Juli 25, 2015 Skrevet Juli 25, 2015 Om batteri er helt defekt så kan du få slike feil. Men i dag måler du batteri før start og mens motor går. Så ser du hva som er feil. Meld tilbake her.
erikseen Skrevet Juli 25, 2015 Forfatter Skrevet Juli 25, 2015 Takk for svar! Skal få målt om ikke lenge, glemte å nevne batteriet som har indikator, den viste svart med betydning charger necessary. Husker ikke om dette var mens motoren var i gang eller ikke, hvis det har noen betydning. Sent from my iPhone using Tapatalk
Otis Skrevet Juli 25, 2015 Skrevet Juli 25, 2015 Nja, det betyr vel litt. Men siden du har nytt batteri så er det jo ting som tyder på dårlig lading. Og det kan jo være dynamo eller noe inni dynamo.
erikseen Skrevet Juli 25, 2015 Forfatter Skrevet Juli 25, 2015 Nja, det betyr vel litt. Men siden du har nytt batteri så er det jo ting som tyder på dårlig lading. Og det kan jo være dynamo eller noe inni dynamo. Det var noen bekjente her nede så fikk sjekket kodingen, var feilkode på generator/dynamo, så tror det blir verksted på mandag må vell ha ny! Sent from my iPhone using Tapatalk
erikseen Skrevet Juli 26, 2015 Forfatter Skrevet Juli 26, 2015 Da var bilen ikke mulig og starte, lager noen rare lyder og tikker når jeg prøver starten Sent from my iPhone using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå