setlar0 Skrevet Juli 27, 2015 Share Skrevet Juli 27, 2015 Har nettopp skiftet høytrykks dieselpumpe til min E39 520d 2002 mod. Etter dette fungerer ikke turboen som den skal. Slår ikke inn før på rundt 3000 omdreininger. Er det en sammenheng mellom dette og skifte av dieselpumpe? Turboen virket normalt før dieselpumpa ble skiftet. Skiftet dieselpumpa på GS Bildeler og de mente at den var oljelekkasje fra torboen som forårsaket at dieselpumpa røk. Jeg ser ikke sammenhengen. Disse sitter vel ikke sammen på motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 27, 2015 Share Skrevet Juli 27, 2015 Oljelekkasje fra turbo har ingenting med dieselpumpe å gjøre. Derimot så tipper jeg at det har vært dårlige vakumslagner, som nå lekker etter bytte (da disse sitter i nærheten av pumpe). Begynn med å montere nye vakumslanger. Ellers, les dieseltråden, der ville du ha funnet svar på dette rimelig kjapt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Juli 27, 2015 Share Skrevet Juli 27, 2015 (endret) har du mye svartrøyk før 3000? sjekk vakum slanger til turboen. disse går vel fra i nærheten av pumpe og det kan vel være en av di som har lekk. du kan ta ut vakumslange fra turbo og se om det blir noen forskjell. blir det ingen forskjell vet du det har med vacum mot vnt ventilen som er gal. Endret Juli 27, 2015 av lierbimmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
setlar0 Skrevet Juli 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2015 Oljelekkasje fra turbo har ingenting med dieselpumpe å gjøre. Derimot så tipper jeg at det har vært dårlige vakumslagner, som nå lekker etter bytte (da disse sitter i nærheten av pumpe). Begynn med å montere nye vakumslanger. Ellers, les dieseltråden, der ville du ha funnet svar på dette rimelig kjapt. Takk for svar og tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
setlar0 Skrevet Juli 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2015 har du mye svartrøyk før 3000? sjekk vakum slanger til turboen. disse går vel fra i nærheten av pumpe og det kan vel være en av di som har lekk. du kan ta ut vakumslange fra turbo og se om det blir noen forskjell. blir det ingen forskjell vet du det har med vacum mot vnt ventilen som er gal. Nei, ingen svartrøyk. Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå