Gå til innhold

Turbo E39 520 D Touring 2002 mod

setlar0
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp skiftet høytrykks dieselpumpe til min E39 520d 2002 mod. Etter dette fungerer ikke turboen som den skal. Slår ikke inn før på rundt 3000 omdreininger. Er det en sammenheng mellom dette og skifte av dieselpumpe? Turboen virket normalt før dieselpumpa ble skiftet. Skiftet dieselpumpa på GS Bildeler og de mente at den var oljelekkasje fra torboen som forårsaket at dieselpumpa røk. Jeg ser ikke sammenhengen. Disse sitter vel ikke sammen på motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljelekkasje fra turbo har ingenting med dieselpumpe å gjøre. Derimot så tipper jeg at det har vært dårlige vakumslagner, som nå lekker etter bytte (da disse sitter i nærheten av pumpe). Begynn med å montere nye vakumslanger.

Ellers, les dieseltråden, der ville du ha funnet svar på dette rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du mye svartrøyk før 3000? sjekk vakum slanger til turboen. disse går vel fra i nærheten av pumpe og det kan vel være en av di som har lekk.

du kan ta ut vakumslange fra turbo og se om det blir noen forskjell. blir det ingen forskjell vet du det har med vacum mot vnt ventilen som er gal.

Endret av lierbimmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljelekkasje fra turbo har ingenting med dieselpumpe å gjøre. Derimot så tipper jeg at det har vært dårlige vakumslagner, som nå lekker etter bytte (da disse sitter i nærheten av pumpe). Begynn med å montere nye vakumslanger.

Ellers, les dieseltråden, der ville du ha funnet svar på dette rimelig kjapt.

Takk for svar og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du mye svartrøyk før 3000? sjekk vakum slanger til turboen. disse går vel fra i nærheten av pumpe og det kan vel være en av di som har lekk.

du kan ta ut vakumslange fra turbo og se om det blir noen forskjell. blir det ingen forskjell vet du det har med vacum mot vnt ventilen som er gal.

Nei, ingen svartrøyk. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...