Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en F10 2014 som har opprinnelse i Frankrike. Den har med andre ord franske spåkinnstillinger og ”oppfatter” seg selv som fransk. De generelle språkinnstillingene er enkle å korrigere via settings i idrive menyen. Det som er en nøtt er å bli kvitt den franske identiteten. Bilen oppfatter at den er i utlandet når den er i Norge. Dette får konsekvenser for Connected Drive funksjonene. De ville jeg like å få tilgang til. Noen som har erfaringer med denne type ”identiteskrise”?

Skrevet

Du lever inn eit skjema til ein bmw forhandler som gjer at bilen din blir registert mot ein forhandler her i norge så får du connected delen på norsk.

fant ikkje igjen det som eg sendte inn, men det er berre å ta turen til ein forhandler så skal dej ha det liggande

Skrevet

Takk for svar. Etter å ha lest meg gjennom det meste av tråden fikk jeg en del info som til da var ukjent. Til syvende og sist var det en relativt enkel prosedyre for meg: Ved å registrere meg på BMW-Connecteddrive.no løste alt seg på en smidig måte. Det jeg manglet var tilstrekkelig kunnskap om den eksterne nett-delen av Connected Drive. 

Skrevet

Du lever inn eit skjema til ein bmw forhandler som gjer at bilen din blir registert mot ein forhandler her i norge så får du connected delen på norsk.

fant ikkje igjen det som eg sendte inn, men det er berre å ta turen til ein forhandler så skal dej ha det liggande

Jeg har også hørt om dette skjemaet. Imidlertid greide jeg med uten. Alt funket etter å registrert meg, og bilen, på BMW-Connecteddrive.no. Litt koder og bekreftelser og dermed var bilen online. Mulig det var så enkelt fordi bilen er såpass ny, eller så er det rett og slett så enkelt som det jeg nå har erfart.

• 3 weeks later...
Skrevet

godt du fekk det til ☺ prøvde litt forskjellig når eg holdt på og fant ut det var enklast via forhandler.

etter det eg har forstått så har det blitt oppgradert litt på connecteddrive delen i seinare tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...