Lab161 Skrevet August 1, 2015 Skrevet August 1, 2015 Jeg har slitt med vibrasjon i bilen lenge. Det ikke mye, men likevel ganske irriterende. Vinterfelgene som jeg følte ga mest vibrasjon hadde jeg inne hos oslo felgretting. Alle fire ble rettet noe. Dette hjalp kun litt. Sommerfelgene gir også litt vibrasjon. Kjøpte nye dekk, men fortsatt noe vibrasjon. Har nettopp utført 4 hjulskontroll. Kan dette være slitte/ujevne bremseskiver? Jeg byttet klosser foran for noen mnd siden. Vibrasjon under bremsing opphørte, men er nå tilbake. Kan disse skivene være noe av årsaken?
X5_Power Skrevet August 1, 2015 Skrevet August 1, 2015 Ja viss det riste i ratte under nedbremsing så kan det være kast i skivene
Otis Skrevet August 1, 2015 Skrevet August 1, 2015 Som oftest er det casterstag foringer om det rister ved nedbremsing. Rister det i hele bilen er det nok dekk og felger.
X5_Power Skrevet August 1, 2015 Skrevet August 1, 2015 (endret) Har hatt risting i x5 min ved nedbremsing å da viste det seg at det var kast i den eine skiven framme. Og om det rister i bilen heile veien så trenger det ikke nødvendig vis være felg eller dekk som er årsaken. Sliter med det samme probleme at heile bilen rister delvis kraftig ifra 40km/t og oppover og har sjekket alt i fra foringer dekk, felger, bremser men alt er i orden. Så nå lurer jeg på om det kan være fordelingskassen min eller noe som det er noe gale me. Endret August 1, 2015 av X5_Power
Otis Skrevet August 1, 2015 Skrevet August 1, 2015 Men skeive skiver kan komme av casterstag foringer som er dårlige. Som oftest er det ikke skeive skiver, men snarere et belegg som har lagt seg på. Da er det mulig å fjerne det ved å ta feks 8-10 harde nedbremsinger på kortest mulig tid også kjøre i 15 min uten å bremse for å få de kalde. Da kan det problemet være ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå