Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? Skikkelig frustrert..

pedlex
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 320d 2002 (m47tud20) som ikke vil starte. Feilen var at Ecu (dde) tok kvelden for en tid tilbake. Har vært 2 ganger hos bmw forhandler og prøvd å få hjelp uten hell. Har prøvd å bytte Ecu,ews og nøkkel/sylinder å får ikke start, dette er brukte deler fra donorbil i tyskland. Bmw tror det er fra en donorbil som hadde autmatkasse slik at den mangler signal at den står i fri for å starte. Da dem skulle bytte tenningslåsen knakk dem verktøyet sitt inni sylinder slik at dem måtte borre ut hele greia og dem sier det er en risk for å bytte den flere gang. Dem fikk kodet nøkkel og ews slik at den ville kine på starter, men starter ikke. Å nå er dem selv så usikker hva som må til, snakker bare om nye deler til 20-30k og siden jeg har brukt 45k nå så er jeg litt diffuse hva jeg selv skal gjøre. Hva vil være det rette for meg nå? Prøve en gang til med brukte deler fra donor bil? eller er det mulig å få sendt alle boksene for koding noen steder? Trenger virkelig råd nå folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn ja. Så du kom ikke noe videre med denne bilen nei?..

Hvis de får synket EWS og DDE så er jo det greit, og den kinner på starteren så det er greit.

Men hva sier diagnosen om bilen da? Noe feilkoder må det jo ligge der i så fall.

Hvis det er fra automat så er det EWSen som styrer det, går å kode om det for så vidt. Men ikke med BMWs system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...