groov Skrevet August 7, 2015 Share Skrevet August 7, 2015 Tenker på en BMW 1-serie denne høsten. Kjøper 1-2 år gammelt og skal ha den en stund. Har mest lyst på bensin men så og si alt er jo diesel selv på denne lille modellen i Norge så jeg må vel ta til takke med d så sant jeg ikke klarer å kuppe en i. Men det er vel kanskje ikke noe stort problem at det er diesel? Aldri hatt BMW, lurer jo på en haug av ting - Varmer dieselen kupeen noenlunde raskt? - Hvordan er kostnadene på service i Norge, har skjønt de ligger lavere enn Audi, ca rundt VW i pris? - Sportsseter er et must i en BMW, hva annet utstyr er viktig? - Fom. hvilket år har bilen baklys som slår seg på om kvelden og i tunneller? 2013? (Tror baklys som står på i dagslys kommer til å se utdatert ut om kort tid og jeg skal jo ha bilen en stund...) Hva heter forresten den funksjonen Noe spesielt jeg må være obs på når jeg inspiserer bilen? Takker for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 Hei Vi har en 116i M sport 2013 mod (bestilt og registrert høsten '12). Om du har mulighet - gå for bensin og manuell. De små turbomotorene har kjempemye potensial (114i, 116i, 118i = N13 1.6 turbo), og de er normalt godt underratet på effekt fra fabrikk. Men tilbake til det du spør om: 1) Hadde en 116d på lån før vi bestilte. Det var frost om morgenen, og det ser ut som at den "cold climate" pakken fungerer. Bilen ble veldig fort varm og rutene fort defrostet. Så hadde ikke tenkt så mye på det, med tanke på at både 116d, 118d og 120d er en 2 liter (merk: 116d efficientdynamics er 1.6). 2) Det kan jeg ikke svare på, har BMW service inclusive på vår bil = gratis service i 5 år/100k km (inkludert alle væsker, ikke slitedeler). Mange av 1'erne solgt har dette. 3) Ja, sportsseter er must. Personlig er M sport pakken og xenonlys også et must, da det gjør så utrolig mye med bilens utseende og linjer. For meg er også lyspakken viktig (ambient lighting), da bilen framstår som langt mer fullført og premium med denne, men litt "billig" uten. Utenom det er det kun utvidet bluetooth (streaming av musikk) som jeg anser som kjekt å ha, men ikke nødvendig. Jeg savner det vertfall på 3-serien vi akkurat har kjøpt som ikke har dette! Oppbevaringspakke tilfører en del oppbevaringsrom (obviously) i dørsider og midtkonsoll, samt lastenett- og kroker bak. Ganske smart og herlig å ha, men ikke ekstremt viktig. 4) Vår har dette, 2013 mod. Vet ikke når det kom. Tror det er et EU-direktiv som pålegger dette, men er ikke sikker på det. Når du har xenonlys, er DRL (Daytime Running lights) satt opp slik at kun coronaringene lyser om dagtid, så slår xenonlysa seg på når lyssensoren på bilen sier det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
groov Skrevet August 17, 2015 Forfatter Share Skrevet August 17, 2015 Takker for bra svar! Lyspakke er noe jeg ikke hadde tenkt på i det hele tatt, etter litt Google ligger det inne på definitivt must listen. Så får vi se om det er mulig å finne en rikitg bil med bensinmotor - er det noen som aner hvorfor nesten alt er diesel - er det selgerne i Norge eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 17, 2015 Share Skrevet August 17, 2015 Spørs om ikke det er vanen til folk, samt at 116d, som det nok går aller mest av, er litt rimeligere enn 116i, i tillegg til at den er en del gjerrigere. Som småkjent bybil hadde jeg derimot foretrukket bensinutgaven any day. 116i er direkte morsom å kjøre med manuell kasse i Sport/Sport+ mode, og har et langt bredere register enn dieselutgaven. Så tror mange hadde fått seg en overraskelse om de hadde prøvd begge utgaver før bestilling - det gjorde vertfall jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå