Chelseasmile Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 (endret) Heihei! Min gammle m52b20 ble sliten etter 300k KM så jeg bestemte meg for å bytte motor og til noe større når jeg først må gjøre jobben. M52B25 ble da valget, fra en 95 mod. Etter å ha tadd ut gammel motoren satte jeg i denne nye, samt byttet EWS (Den nær rattstammen og den bak hanskerommet), en stor svart boks med 3 kontakter ifront og 1 kontakt bak ble også byttet. Bytta en til men husker ikke helt hva den het akkurat nå.Tok å byttet tenningsnøkkeln slik at jeg kunne bruke nøkkelen som tilhører B25 motoren.Alt dette til at motoren IKKE ville starte ( Så nå sitter jeg å håper at det er noen kloke og snille sjeler her inne som kan hjelpe meg med å få start på bilen.- Jeg kan vri tenninga, lys og strøm kommer over alt.- Når jeg vrir tenninga hører jeg at releene lager lyder.- Ledningsnettet fra B25en matcher ikke helt ledningsnettet som allerede er i motoren. (Ved sikkringsboksen er det to store og runde kontakter hvor ledningsnettet til B25en kun dekker en av disse) ? - Er det en, to eller tre EWS bokser? Kan komme med bilder hvis det har mye å si. Endret August 11, 2015 av Chelseasmile Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 Flyttet du over motorhjernen fra B25 også? Slik at du har både hjernen og startsperra fra samme bil? Ellers kan det oppstå lignende problem om bilen du har er manuell og donormotoren stammer fra automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chelseasmile Skrevet August 11, 2015 Forfatter Share Skrevet August 11, 2015 (endret) Flyttet du over motorhjernen fra B25 også? Slik at du har både hjernen og startsperra fra samme bil? Ellers kan det oppstå lignende problem om bilen du har er manuell og donormotoren stammer fra automat. Takk for raskt svar! Har motorhjerne (ECU) og startsperre (EWS) overført fra B25en til karosseriet jeg bygger på. Redigering: Begge bilene var/er manuelle. Endret August 11, 2015 av Chelseasmile Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 Går starteren rundt eller stopper det opp før det? Det typiske er at man har glemt å koble opp noe. De to kontaktene du prater om er X20 og X69, sistenevnte har en grå ring ved kontaktene så disse ikke forveksles. Er litt usikkert på om den går til motoren eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chelseasmile Skrevet August 12, 2015 Forfatter Share Skrevet August 12, 2015 Starteren går ikke rundt. Ved å koble en ledning på + på starteren kan jeg få strøm på starteren ved å finne ett plusspunkt på bilen. Jeg skal ta å gå over jordinga til motoren og satse på at det ikke er værre. Fant ut igår kveld at jeg har en OBDII bil og motoren er fra en OBDI bil. Har bare X20 og ikke X69 på ledningsnettet. Fant ut at X69 fører inn til hjernen ved å følge ledningsnettet på den gammle motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Paulsen Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Skjer ingenting når du vrir om tenningen? Det problemet hadde jeg. Bytta bare jording fra tenning til karosseri så funket det se om jordingen er irret eller ødelagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chelseasmile Skrevet August 13, 2015 Forfatter Share Skrevet August 13, 2015 Da fikk jeg start på bilen. Snakka med en kar som ante litt og han sa at det originale jeg hadde i bilen (ews, nøkkel etc) kunne bli brukt på denne motoren uten problem. Bilen startet som bare det! X69 er for antispinn tydeligvis så jeg må bytte ledningsnett på motoren for å få det til å funke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå