MariusE34tds Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Hei har en 03 316 med n42b18 originalt en skikkelig møkka motor. Om den får noe flere store problemer nå frister ombygging da til sekser! Tenkte når det først skal bli ombygd skal det gjøres skikkelig og helst m54b30. Tenkte i grunn å hente en tysk 330 og flytte over motor og understell samt sveise inn forsterkninger i bakstillingsfester osv. Hvordan tror dere dette er å få godkjent ombygd? Tenkte mest på vekter? Er ikke noe problem om jeg må registrere den med ett sete mindre for min del. Kommer sikkert til og få svaret at "Kjøp deg en med større motor istedet" dette er ikke aktuelt! Da den er helt strøken for rust osv:) Jeg ønsker helst svar fra folk som har gjort ombygginger selv og fått godkjent, ikke folk som tror for det gjør man i kjærka Mvh Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 send søknad til BT først du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 her er bare å søke. det du kan undersøke først er hva en 330 veier på fronten. så veier du din egen på fronten, og ser i vognkort hva du har lov å ha på fronten. min e38 er godkjent ombygget fra R6 til V8, jeg var heldig ntp at vektene mine var uforandret når ferdig ombygget. delebilen min veide 950kg på front, mens 728ia veide 900kg på front. etter ombyggingen så veide min 900kg på front. uten å lette bilen for å jukse vektene. så må du ha en motor/ delebil som er fra samme år eller nyere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet August 16, 2015 Forfatter Share Skrevet August 16, 2015 Her er min 316 og en 330 jeg fant på finn.no den er automat det er jo litt tyngre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet August 16, 2015 Share Skrevet August 16, 2015 ja selve bilen er litt tyngre, men er aktulle akselvekter som man må vite forskjell på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet August 16, 2015 Forfatter Share Skrevet August 16, 2015 Dette er min 316 Dette er da en 330 touring med automat Ble vist noe tull med det siste innlegget mitt:) Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet August 16, 2015 Share Skrevet August 16, 2015 dette skal gå fint, kun 40kg som skiller maks vektene ikke sleng på automat kasse på 3 literen, automat kassen veier rundt 100kg, mens manuell kassen er rundt 30 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet August 16, 2015 Forfatter Share Skrevet August 16, 2015 Takk for svar! Så egenvekt har ikke noe å si? Så det var 145kg i forskjell:) Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet August 16, 2015 Share Skrevet August 16, 2015 (endret) egenvekten er en klype salt, spørs hva vekter som er målt egentlig. min e38 veide mer enn hva som stod i vognkort. er tillatte akselvekter man sjekker. først og fremst, og SÅ sjekker man egenvekt etterpå. Endret August 16, 2015 av D.Toft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Addict Skrevet August 17, 2019 Share Skrevet August 17, 2019 Åssen gikk ombyggingen? Ble det noe av? Lurer, pga har samme bil selv og har lyst til og gjøre samme med min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå