Roald93 Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Har problemer med min e34 med m50b20 vanos motor. Når motoren blir varm så kutter den ene sylindere ut, kun på varm motor. Får også vann i tennplugg hullet, men den går fint på kaldt motor selv om det er vann i tennplugg hull. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 vann ? eller frostvæske ? får du det nede ved tennplug/coil er, eller på pluggen hvis du skrur den ut ? Ryker det veldig av bilen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Du har det samme kjipe problemet som alle oss andre m50/52 eiere har. Vann i tennplugghullet gir overslag, selv har jeg prøvd meg fram med varmebestandig silikon rundt om over topplokket, det har blitt bedre, men jaggu finner noen dråper regnvann alltid veien ned. Tror man bør gå over alle pakninger osv. Uansett faen så må du få bort vannet og gjerne prøve deg fram med å finne ut nøyaktig hvor vannet finner veien. De pakningene som coil-kablene forgrenes i tror jeg kan være en liten synder hos deg. Roald93 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pesslaad Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Sjekk for sprekker rundt plast deksle over coilan og at du har begge skruene som du skrur fast. Jeg løste problemet på min ved å sette på en skive og en o-ring Roald93 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald93 Skrevet August 19, 2015 Forfatter Share Skrevet August 19, 2015 vann ? eller frostvæske ? får du det nede ved tennplug/coil er, eller på pluggen hvis du skrur den ut ? Ryker det veldig av bilen ? Ser ut som vanlig vann, får det i 3 av tennplugg hullene. Har blåst heilt reint et par gangen, men selv utev vann nedi så går maskinen på 5 av 6 cyl når den blir varm. På kaldt maskin går den helt fint. Ryker litt av den, men ikke så altformye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Kanskje en dårlig coil? Prøv å bytt om på et par coiler og se om problemet flytter seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald93 Skrevet August 19, 2015 Forfatter Share Skrevet August 19, 2015 Kanskje en dårlig coil? Prøv å bytt om på et par coiler og se om problemet flytter seg. Har bytte alle tennpluggene og coilene, fortsatt samme problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Diagnose er ikke så dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald93 Skrevet August 19, 2015 Forfatter Share Skrevet August 19, 2015 Diagnose er ikke så dumt. Tatt diagnose på den, fikk opp veivaksel sensor, denne har jeg bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå