Gå til innhold

Ulyd og overoppheting e34

Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

Lå merke til i går at det kom en snål knitrelyd (kan minne litt om sånn knitrelyd fra et bål eller noe sånt) ett eller annet sted rundt rattet/dasjbordet. Virker som den kun kom når jeg kjørte over en hvis hastighet.

Lå også merke til at når bilen stod på tomgang etter en lang kjøretur at temperaturmåler begynte å bevege seg mot rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vannpumpa som har tatt kvelden?

Kan være impellene som har slått seg og du høyrer dei "knatrer".

Skal du bytte får du hive inn ein med metall"propell" [emoji16]

Har ikkje sett på vannpumpa til E34'n men rekner med det er samme konsept som

på dei fleste BMW'er [emoji6]

Sent from USS Enterprise

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpen har vært skiftet før. Men vet ikke hva som ble satt inn igjen. Men hørte lyden rimelig bra til tross for ganske bråkete bil.

En annen ting, syns bilen har ekstremt lett for å dø ut noen ganger eller at motoren nesten stopper for så at turtallet går opp til normalt igjen. Har veldig mye problemer med å løse den uansett hvor mye gass jeg gir og når jeg slipper ut clutch i det tempoet der vanligvis den ikke skal kveles. Andre ganger så virker det som den blir kvelt men for så å plutselig våkne igjen av seg selv. Andre ganger virker den helt grei.

Syns den andre E34 min virker mye mer "villig".

Vet ikke om det faktisk er noe gale eller om jeg bare er dårlig på å kjøre den bilen haha. Tenkte litt på tett katalysator eller noe slikt.

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt rundt på bimmers. Ligger ein del tråder om tett cat, kanskje du kan sammenligne symptomer?

Opplever du "mangel" på hester og bilen ikkje er turtallsvillig?

Sent from USS Enterprise

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...