Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat montert noen lite brukte webere på en BMW M30B28 motor. Jeg fikk beskjed da jeg kjøpte gasseran at dysene var borret opp. Bilen sviver veldig stygt på tomgang, høres akkurat ut som choken er på. Og lukter bensin av eksosen. Går fint med pådrag. Hvilke dyser burde jeg bytte og hva slags størrelse? Ja, vet jeg må synkronisere dem, men er 100% sikker på den får for mye bensin. Noen som har erfaring innen dette?

Skrevet

Er det ikke bare å se på de dysene som allerede står der? De skal jo være merket med størrelsen.

Eller kanskje det var det du ville unngå å gjøre før bestilling?

Skrevet

Dysene er jo boret opp, så vet ikke hvor store de er nå... Tenker kanskje det originale fra en 45mm blir litt i meste laget for en 2.8? Går bra med en helsikes lyd iallefall! :)

Skrevet

Jojo, men det er jo merket med dysestørrelse på hver dyse. Den er vel ikke borret såå mye opp?

 

Men jeg vet ikke noe mer.

Skrevet (endret)

Har en egen dyse for tomgang/ Idle Jet

Hoved dyse/ Main Jet

Men ja den kan ha en innvirkning. Er litt i største laget med 45mm på den motoren hvis det ikke er gjort litt mer. Så ville sett på hva det står på den dysa som står i og gått litt ned på den.

 

http://www.mgexp.com/article/45dcoe.html

http://www.team-bhp.com/forum/modifications-accessories/24508-weber-double-body-horizontal-draught-carb.html

http://2cv-performances.com/carb.php

Endret av bmwmaxi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...