528iE12 Skrevet August 22, 2015 Skrevet August 22, 2015 Jeg har akkurat montert noen lite brukte webere på en BMW M30B28 motor. Jeg fikk beskjed da jeg kjøpte gasseran at dysene var borret opp. Bilen sviver veldig stygt på tomgang, høres akkurat ut som choken er på. Og lukter bensin av eksosen. Går fint med pådrag. Hvilke dyser burde jeg bytte og hva slags størrelse? Ja, vet jeg må synkronisere dem, men er 100% sikker på den får for mye bensin. Noen som har erfaring innen dette?
Otis Skrevet August 22, 2015 Skrevet August 22, 2015 Er det ikke bare å se på de dysene som allerede står der? De skal jo være merket med størrelsen. Eller kanskje det var det du ville unngå å gjøre før bestilling?
528iE12 Skrevet August 24, 2015 Forfatter Skrevet August 24, 2015 Dysene er jo boret opp, så vet ikke hvor store de er nå... Tenker kanskje det originale fra en 45mm blir litt i meste laget for en 2.8? Går bra med en helsikes lyd iallefall!
Otis Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 Jojo, men det er jo merket med dysestørrelse på hver dyse. Den er vel ikke borret såå mye opp? Men jeg vet ikke noe mer.
bmwmaxi Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 (endret) Har en egen dyse for tomgang/ Idle Jet Hoved dyse/ Main Jet Men ja den kan ha en innvirkning. Er litt i største laget med 45mm på den motoren hvis det ikke er gjort litt mer. Så ville sett på hva det står på den dysa som står i og gått litt ned på den. http://www.mgexp.com/article/45dcoe.html http://www.team-bhp.com/forum/modifications-accessories/24508-weber-double-body-horizontal-draught-carb.html http://2cv-performances.com/carb.php Endret August 24, 2015 av bmwmaxi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå