Kjetel Varhaug Skrevet August 25, 2015 Skrevet August 25, 2015 Hei! Har en bmw e39 528ia, som gikk helt fin en dag, men plutselig gikk temperaturmåleren mot rød! stoppet bilen og ventet til bilen ble kald, for også kjøre bilen hjem igjen, (bilen ble ikke driftsvarm, tok kun 2 minutter å kjøre hjem!) Men så har jeg byttet termostat og vannpumpe, jeg har prøvd og lufte men termostaten vil ikke slippe inn vann i motoren, har etterfylt og etterfylt uten at det kommer varmt vann ut fra motoren og inn i radiatoren... La merke til at når temperaturen var nesten på rødt da jeg luftet at den elektriske kjølevifta ikke gikk på? og det var ikke så mye motstand i viskosen. kan det være grunnen til bilen bare koker? måten jeg luftet på var følgene: 1: sett bilen i motbakke 2: åpne lufteskruene 3: fylle på frostveske og vann til det renner over 4: gikk inn i bilen og holdt et turtall på ca 2-2500 RPM 5: etterfylte kjølevann imens til det sprutet fra lufteskruene 6: skrudde igjen lufteskruer og skrudde igjen lokk på radiator Hadde varme i kupeen i ca 5 minutter da bilen begynte og bare sende kald luft i kupeen og gå mot den røde streken på måleren.. har sjekket for lekasjer, finner ingen lekasjer... Har også sjekket radiator, den fungerer (ny for ca 1 år siden) Synes det var veldig rart med den elektriske kjøleviften som ikke slo seg på... Noen som har evt tips, bedre måter og lufte på eller vet hva som kan være gale? Kom med forslag og hvorfor du tror det... Takk for svar!
E.C. Skrevet August 25, 2015 Skrevet August 25, 2015 Tipper at luftinga er litt feil. Varme skal på max og vifte på min for å få lufta ut av varmeregisteret. Den elektriske vifta hører til AC som du sikkert har skrudd av, så vifta står stille.
Trønderboy Skrevet August 26, 2015 Skrevet August 26, 2015 Prøv og bytt termostat eller bare blokk denj ut for og sjå om tempraturen hell sæ om på midten ( kan være at du ikke for full temperatur pga at termostaten er ute) og vist det fint da har du funnet problemet. da er det bare og kjøpe ny termostat. grunnen til at AUX vifta går er pga av at du ikke har på aircondition, med en gang du skrur på AC skal den skru seg på, værfall vist bilen har driftstemperatur. har det problemet selv at min 528 koker nå som det har vært so varmt på grunn av AUX vifta ikke virker. vist bilen din koker på grunn av at du kjører med ac så har veit du det også. vist det ikke er noen av disse villa jeg ha sett på vannpumpa
Kjetel Varhaug Skrevet August 26, 2015 Forfatter Skrevet August 26, 2015 får prøve og se da! får nye reimhjul å reimer imårå, så skal prøve da takk for svar !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå