Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en 320d cab 2009

Kjøpte min for 2 mnd siden og den har kun kjørt 58000km

Jeg opplever at det lekker  bitte lit foran i passasjersete (på sprekken ved frontruta og taket)  Det er kun et par dråper men fortsatt irriterende. Vet noen hva som lønner seg å gjøre for å få dette fikset? Eventuelt hva som kan være årsaken? Det er hardtop på denne bilen.

Meget frustrert, men opplever at dette begynte å skje etter at godværet på østlandet ble bort, var mye av og på med tak på 1 uke som kan ha medført slitasje.. 

Har hørt at smøreservice skal til for det kan være tørre pakninger?

Trenger hjelp!

Takk på forhånd

Svar
Rapportér

post-86484-0-18252900-1440678220_thumb.j

Skrevet

Ikke unormalt dette. Når du kjører med taket nede hefter det seg masse støv og partikler på pakninger som er avslørt mot elementene. Når du tar på taket igjen så havner de imellom pakningene og da kan en oppleve at det lekker pittelitt. En litt fuktig klut over pakningene hjalp litt på min E46 cab. Selv om den hadde stofftak så kan definitivt pakningene sammenlignes. Noen små dråper ville ikke jeg reagert på. En cab vil alltid dryple pittelitt :) sjarmen med cab det ;)

Har hørt at E93 ofte lekker bak og spesielt inn mot baklykter og det kan fort bli verre om det forstyrrer elektronikk/lys. 

Skrevet

Hei, jeg har en liknende bil, bare at jeg har elektrisk ståltak. Jeg vil anbefale å fukte en mikrofiberklut i vann, dra over stedet hvor tak og bil møtes - der frontvinduet slutter, og så tørke etterpå med en annen mikrofiberklut. Ellers anbefaler jeg at du vasker bilen selv, unngå automatiske bilvaskemaskiner - nettopp av hensyn til dette med fukt i bilen, og vær nøye med å tørke bilen etterpå. På alle steder hvor det kommer inn vann. Spesielt over- og undersiden av dørene, og bakluka. På vinterstid må du også huske drivstofflokket. Jeg har god erfaring med produktene til Scandicshine. De har hovedkontor på Verdal, nettbutikk og en egen avdeling i Trondheim - her under navnet Bilpleiebutikken.

Når du tørker selve bilen, bruk en myk, vannabsorberende klut - du bør kjøpe en som kan vaskes i vaskemaskin på 60 grader - viktig å ikke ha på mykemiddel - da blir kluten mindre vannabsorberende.

Skrevet

Jeg foretrekker å høytrykkspyle bilen fra fronten og bakover, for å dermed forebygge at det kommer vann inn i bilen, men dette er vel bare en smakssak.

Skrevet

Tusen takk  for veldig gode svar!

Tar den med på vask i dag og forsøker å rense sprekkene.

Får bare krysse fingrene på at det går bra, vurderte et sekund på om jeg skulle ta den med til bavaria.
Men får håpe dette ordner seg.

Takk igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...