Gå til innhold

Koding av dme for dummys


killarinc
 Share

Anbefalte innlegg

Kommet over et program som gjør at de som ikke er helt konfortable med hex koder osv kan tweake/tune dme i bilen selv med et rimelig enkelt program. Det fungerer i bunn og grunn som at du laster ned en kopi av motorstyringen din og lagrer denne på pcen. Derretter endrer du det du vil endre og kopierer den tilbake til bilen.

 

Ihvertfall for m3 og m5 så kan jo dette være veldig nyttig og jeg driver og tester det selv nå. Programmet gjør at man kan endre diverse sperrer og endre torque osv på de forskjellig turtallene. Tipper de som lager chipper til biler hater dette.

 

Koster ca 250kr for lisens til programmet og den holder til den pcen du har og den bilen du har.

 

Link til mer info her http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=508807

 

Link til selve programmet og mer info her http://www.mss54.info/tools/

 

 

Vis noen andre allerede har prøvd det så vil jeg gjerne vite hva de har gjort. Jeg har lastet ned kopi av min dme (e39 m5) , men venter på lisensnøkkel til programmet så jeg får endret og skrivd den tilbake til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten testet dette nå og har endret både fartssperre, throtle response, hva throtle og servo gjør i de forskjellige hastigheter og mengde gass jeg trykker inn. Bilen er blitt en helt annen maskin å kjøre og er bedre på alle måter. Vil gå så langt som å si at min m5 er veldig anerledes en noen annen m5 på veien når det kommer til det å kjøre den.
 

Fantastisk program og lisens sender de deg med en eneste gang den er betalt og jeg må si at 20 pund er ingenting for å kunne justere dme som man nesten vil selv med et brukegrensesnitt som alle kan forstå.

 

Min sport knapp har jeg nå satt til memory så den husker hva den sto på når jeg skrudde bilen av og vil også starte på samme måte som når jeg gikk fra den. Før ga et trykk på sportknappen en liten ekstra boost vist du holdt javn gass, men nå så blir du faktisk presset bak i setet med en gang du rører knappen og gassen kan så vidt røres før du blir sugd bak i setet.

 

Jeg kjører kn filter og effektanlegg så dette gjøre jo også at alt blir mer hissig.

 

Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på forumet du lenket til og er enig i at programmet har noen greie funksjoner, men helt annen bil fordi du endret mappinga til gasspedalen? Det du har oppnådd er at du trenger ikke å tråkke like mye på pedalen som før for å gi like mye gass.

Det du skriver om å endre dreiemoment på forskjellige turtall i første post høres ut for godt til å være sant.

Effektanlegg er antaglivis tilskudd til bilen din i positivt forstand, men KN-filtre er som regel bare tull som lager fancy lyd, tetter seg fort og slipper gjennom mye møkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du syntes det så anbefaler jeg deg å prøve det først. Kn filtrene er ekte Kn så det ble merkbart forskjell fra de originale. Lager mer lyd? Det er innstatsfilter i de originale luftfilter husene så der merket jeg ingenting. T.o.m kjærringa sa den gikk bedre. Han som lager programmet veit hva ham driver med og legger inn funksjoner etter ønske fra de som har prøvd. Meg er det ingen vits i å diskutere det med for min mening har jeg allerede fortalt og den er som den er uansett av hva andre måtte mene. Har hatt m5 en stund nå og det programmet har endret veldig mye på en veldig enkel måte og de som vil prøve kan prøve og de som er skeptisk kan la hver men for guds skyld ikke kom med meninger om noe du ikke har testet selv

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter enda litt knoting så drar f.eks min anderledes og har mer trøkk nå en før ifra 4-6500 rpm. Vanskelig å få til det med å endre gassrespons. I tillegg så sperrer den ikke før 8000rpm nå. Sikkert for godt til å være sant det også men bilen juger ikke [emoji14]

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...