Current Skrevet August 30, 2015 Skrevet August 30, 2015 Håndbremsen virker dårlig etter at jeg har skifta bremseskiver og klosser bak i dag. Måtte slakke på justerskruen til håndbrems på begge sider for å få av de gamle skivene. De hadde gravd spor inne i trommelen. Jeg tenker at diameteren på innsida av trommelen er jo ikke den samme som på de gamle, og bremseskoene ikke vil få kontakt over hele flaten inni de nye skivene. Bør jeg kjøpe nye sko til håndbremsen eller skal det være mulig å tilpasse de gamle ved justering? Er de selvjusterende? Kan legge til at brekket virket perfekt før jeg gikk i gang. Noen som har erfaring med problemet?
Hollabaloo Skrevet August 30, 2015 Skrevet August 30, 2015 Jeg har ikke erfaring med problemet, men personlig ville jeg byttet bremsesko samtidig med bakskiver (og klosser). Det er i det store og hele en økonomisk bagatell, ihvertfall til E39 (400-500 kr for et sett fra Bosch). Og da er er alt tipp topp i lang tid etterpå. Current reagerte på dette 1
pautomagi Skrevet August 31, 2015 Skrevet August 31, 2015 Du får helt sikkert strammet og justert de gamle skoene. Men jeg hadde nok skiftet dem mens du alikevel er bak der Da slipper du å tenke på det en god stund framover. Current reagerte på dette 1
Otis Skrevet August 31, 2015 Skrevet August 31, 2015 Du trenger ikke skifte håndbrekk detaljer om du ikke vil, men det er litt som de andre sier, når man har dette av, så er det like greit å skifte alt. Da slipper du å tenke på dette noe mer, før neste gang du skifter skiver. Og det er jo gjerne om 100k kilometer eller rundt om kring der. Men uansett så må du gjøre dette: https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFek5kWklyV2hJcms Current reagerte på dette 1
Current Skrevet August 31, 2015 Forfatter Skrevet August 31, 2015 Jeg er enig med dere i bunn og grunn. Jeg får bestille meg et sett. Takker for innspill folkens
Current Skrevet August 31, 2015 Forfatter Skrevet August 31, 2015 Du trenger ikke skifte håndbrekk detaljer om du ikke vil, men det er litt som de andre sier, når man har dette av, så er det like greit å skifte alt. Da slipper du å tenke på dette noe mer, før neste gang du skifter skiver. Og det er jo gjerne om 100k kilometer eller rundt om kring der. Men uansett så må du gjøre dette: https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFek5kWklyV2hJcms Takk for manualen.-)
Current Skrevet September 1, 2015 Forfatter Skrevet September 1, 2015 Prøvde for moro skyld fremgangsmåten beskrevet i manualen med de gamle bremseskoene, men det var uten akseptabelt resultat. Ser ut som nye sko er eneste løsning her i gården ihvertfall. Siden de var ulevnt slitt så tar de nok ikke på hele kontaktflaten.
Otis Skrevet September 1, 2015 Skrevet September 1, 2015 Ja, høres ut som det. Må gjøre deg oppmerksom på at alt der bak er meningen å skifte ut, ved håndbrekk sko skifte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå