morten325i Skrevet August 30, 2015 Skrevet August 30, 2015 Hei.. Har byttet girkasse i min E39 530d 03 mod. Sotte inn girkasse ifra e46 330 d 02 mod mener jeg. Girkassen er overhalv før kun kort tid siden å forsterket convørter.. Men plages ligg med giringen etter bytte.. Nettopp byttet olje.. Rett olje å mange.. Nor den kjøres på manuel så girer den ikke ned å opp slik gammel kassen gjor. Kun de siste girene den girer rett. Nor jeg legger den i førseksempel 3 eller 4 å kjører i vanlig vart kan den Gire opp eller ned. Kassen låser seg ikke fast i d Gire slik den skal. Å nor den står i D å ligger i 80 så er turtallet så lavt at bilen nykker. Husker ikje helt hva den ligger på ? Men vist jeg setter den over i M modus så går den fint å kjøre på.. Mulig den må kodes? Eller annen utveksling på denne kassen? Trur jeg fikk feilkoda girmontring 4 eller 5 opp om jeg husker rett.. Avatil går den i nødmodus å må stoppe å starte pånytt..
Alpejohn Skrevet August 31, 2015 Skrevet August 31, 2015 Du bør vel strengt tatt montere tilsvarende lik kasse som du hadde fra før.. Er du sikker på at de er like?Fylte du olje selv? Fulgt prosedyre for oljefylling?
morten325i Skrevet August 31, 2015 Forfatter Skrevet August 31, 2015 Utifra nor jeg prat meg gs så skulle disse to ha samme type kasse.. Ja oljen er fylt rett på slik det skal.. Gjordt på verste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå