eLo Skrevet September 6, 2015 Share Skrevet September 6, 2015 Jeg er i startgropa for å kjøpe 1-serie. Hadde egentlig bestemt meg for 120d, men etter å ha lest endel tråder her på forumet ang. motoren så er jeg litt bekymret. Har jeg grunn til det? Kan kanskje 120i være et alternativ? Jeg er på utkikk etter en 5dørs bil som helst ikke overstiger 130000, hverken km eller kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet September 6, 2015 Share Skrevet September 6, 2015 Basert på et kjapt finn-søk virker det som du er ute etter ganske sjeldne kombinasjoner, spesielt om du har preferanser til for eksempel farge og utstyr i tillegg til å være lite kjørt og innenfor ditt budsjett. Ser det ligger en 120i med 130 000 km til 100 000 kr, som jeg ville sjekket nøye og vurdert, ellers kan det hende du må være tålmodig eller være litt fleksibel. Har du vurdert 2007-2009 118d med 136/143 hk? De tidligste av disse har en pågående kampanje på registerkjede-strammer som jeg ville sjekket var ok, men det er flere av disse tilgjengelig med lav km og ytelsen er sammenlignbar med 2004-2007 120i og ikke så mye lavere enn 2004-2007 120d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eLo Skrevet September 7, 2015 Forfatter Share Skrevet September 7, 2015 Har sjekket tilbudet både på finn.no, blocket.se og mobile.de - så ja, jeg er klar over at jeg sannsynligvis må strekke meg litt. Mht. til 118d 143hk - vil denne ytelsesmessig ligge i nærheten av 120i? Jeg ha få preferanser, men gjerne unngå sølvfarge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 7, 2015 Share Skrevet September 7, 2015 (endret) 120i er sjelden. Og enklere blir det ikke om du har krav til utstyr, farge osv. Men det er en kjekk motor til 1-serien. 120d går likevel bedre. "Problemene" med registerhavari er nå også litt..... overdrevet? Ja. Det er biler som har hatt havari, men de fleste har ikke hatt det. Det er vel visse serier som er mer utsatt enn andre, uten at jeg har hele oversikten. Vi hadde en fra 2007 (177hk-versjon) som var gått 185k km ved salg. Aldri hatt et feilslag. (PS: 118d er i bunn og grunn samme motor som 120d). Endret September 7, 2015 av *BB79* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå