Steffen_1988 Skrevet September 7, 2015 Skrevet September 7, 2015 Er det noen som har en kjapp diy på dette? Gjerne med bilder! Takk
Chris11slett Skrevet September 8, 2015 Skrevet September 8, 2015 (endret) ta ned eksos, også mellomaksling, så står det 2 skrua på mellom aksking oppheng.. ? korriger meg vis eg tar feil.. men søk litt på forum, så finn du kanskje, vis ikke, youtube? Endret September 8, 2015 av BMWfreak86
janerik171187 Skrevet September 9, 2015 Skrevet September 9, 2015 ikke så ille vanskelig. ta ned mellomaksel som han over sier, skjønner fort hva som må bort for å komme til. del aksel i 2, bare dra fra hverandre, men gjerne merk med en tusj el.l hvordan den satt sammen midt på opphenget der akselen går gjennom ser du en låsering, den må bort. så er det bare å dra opphenget av, men enkleste er fort å ødelegge gummi'n så bare selve kulelageret henger igjen så bruke en avdrager. bør være litt forsiktig da er en støvmansjett bak lageret man gjerne vil ha hel, om ikke du har handlet ny der og. når du har fått av gamle, så er de bare banke på det nye, men husk, bank på innerringen til lageret bare, gjerne med et rør e-l som akkurat passer rundt akselen. sette på låseringen og henge alt opp igjen. men husk å sett på lageret riktig vei og at det er forskjell på facelift og preface oppheng (på cab så er forskjellen i skiftet 87/88mod)
Steffen_1988 Skrevet September 9, 2015 Forfatter Skrevet September 9, 2015 Har tatt ned mellomakslingen det jeg sliter med er å få delt den.. Er det bare å dra den fra hverandre altså?? Min virker som sitter bom fast..
Steffen_1988 Skrevet September 9, 2015 Forfatter Skrevet September 9, 2015 Nå har jeg prøvd å slå akslingene ifra hverandre, men de rikker seg ikke.... Sikkert bare jeg som er klønete men..
stig. Skrevet September 9, 2015 Skrevet September 9, 2015 (endret) det hender de setter seg fast litt i splinen pga rust og dritt, så beste er å få satt fast fremre delen skikkelig, i ei skru stikke eller noe, forrige gang jeg delte en sånn , så hadde jeg ikke skrustikke. så da var det meg å enda en kraftig kar til (feit og feitere) som dro i vær vår ende før den løsna. Endret September 9, 2015 av stig.
Steffen_1988 Skrevet September 9, 2015 Forfatter Skrevet September 9, 2015 Okei, da får jeg få med meg noen skrustikka mi ligger i et skap så den er det ikke mye hjelp i En anna ting Stig, der hvor dra pila di starter sitter det en del som jeg ikke har på mellomakslingen min. Har det noe betydning?
stig. Skrevet September 9, 2015 Skrevet September 9, 2015 Tenker du på den "koppen" med en tynn mutterkrage på ? njæ betydning å betydning, det er vel en støvtetning, så er ikke liv om å gjøre å ha den, men såklart kan jo fort bli mye drit osv "inni" mellomakselen da.
janerik171187 Skrevet September 9, 2015 Skrevet September 9, 2015 jeg fjerna den koppen en gang på en e30 jeg satte inn m50 i, mest pga måtte ha litt kortere aksel pga girkassa jeg hadde da. funka fint uten ivaffall
janerik171187 Skrevet September 9, 2015 Skrevet September 9, 2015 crc release oil 80kr @ jula funker 100 ganger bedre enn wd40 (evnt 5:56)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå