takoon Skrevet September 10, 2015 Skrevet September 10, 2015 Hei, Den oransje motorlampa har begynt å lyse for andre gang på 3 mnd. Motor oppfører seg normalt, ingen symptomer i det hele tatt. Verksted hadde EGR'n som mulig årsak men kunne ikke si med sikkerhet. Nå lyser lampa igjen og spørsmålet mitt er om jeg kanskje skal bare skifte EGR ventilen for å elimenere bort og kanskje løse problemet. Det jeg stusser på er hvorfor en ikke merker noen symptomer HVIS det er denne som får lampa til å lyse. Takk for svar og råd
takoon Skrevet September 10, 2015 Forfatter Skrevet September 10, 2015 Dumme meg . Dette gjelder en 2008 118d automat
quandt1960 Skrevet September 10, 2015 Skrevet September 10, 2015 Oransje motorlampe kan vel bety flere ting, men hva er reg nr eller VIN på bilen?
quandt1960 Skrevet September 10, 2015 Skrevet September 10, 2015 Jeg skal hvertfall til å rense min neste uke, jeg har i tillegg til EGR ventilen også en bypassventil som finnes kun på manuelle med høyeffektutgaven. Der er det mye drit som samler seg over tid så det er greit å rense hvis bilen har trilla litt, det påvirker blant annet om ventilen klarer å gå tilbake til setet sitt
Sammyen Skrevet September 10, 2015 Skrevet September 10, 2015 Evt diagnose vil vel påpeke problemet Sent from USS Enterprise
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå