Telefonkatalogen Skrevet September 10, 2015 Share Skrevet September 10, 2015 (endret) Hei folkens. Jeg har en E46 330i som jeg nylig byttet radiator på. GS hadde tilbud på en fra Hella, så jeg regnet med denne var like godt som OEM. Har dog fått et lite problem med lekasje siden, og jeg klarer for livet av meg ikke å løse det. Øvre kjøleslange (fra blokka og inn på ekspansjonstank og radiator) går ikke på radiatoren. Fant et bilde på nettet som er 100% likt min "case". http://i39.tinypic.com/28iyixi.jpgNår jeg klemmer for å få den helt innpå dytter jeg bare radiatoren og vifta lenger bakover. Når jeg prøver å holde igjen radiatoren og dytte, skjer det ingenting, for den og vifta ligger jo helt inntil ekspansjonstanken. Har prøvd å google en del, og ser mange sliter med det og løser feilen ved å smøre O-ringer godt, men det virker ikke som feilen her. Her virker det rett og slett som plassmangel. Røret fra radiatoren er jo tatt fra original, så det er jo riktig del. Noen som har vært borti dette før og har noen gode tips? Må jeg kappe på vifta for å få nok rom mellom den og ekspansjonstanken? Håper noen kan svare, og beklager wall of text! Endret September 10, 2015 av Telefonkatalogen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet September 10, 2015 Share Skrevet September 10, 2015 (endret) Radiator fra Hellanor er bra. På det bildet du refererer til er slangen helt på plass riktig montert. Det stål klipset/tråden løftes litt opp for å ta av slangen. Likeledes må det klipset være løftet opp for å få slangen på igjen. Men den kan være hard å få på. Hvis det er lekkasje der er o-ringen dårlig. Endret September 10, 2015 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telefonkatalogen Skrevet September 11, 2015 Forfatter Share Skrevet September 11, 2015 Radiator fra Hellanor er bra. På det bildet du refererer til er slangen helt på plass riktig montert. Det stål klipset/tråden løftes litt opp for å ta av slangen. Likeledes må det klipset være løftet opp for å få slangen på igjen. Men den kan være hard å få på. Hvis det er lekkasje der er o-ringen dårlig. Hei MrBrum, og takk for raskt svar. Jeg har åpnet panseret på bilen til naboen, og slangen hans står helt på. Har også hatt slangen av i dag og sett på sporet hvor klipset skal låse, og det er innenfor der jeg klarer å få slangen på. Hvis du ønsker noen bilder kan jeg klare å få til dette i ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telefonkatalogen Skrevet September 11, 2015 Forfatter Share Skrevet September 11, 2015 Ingen andre som har noen gode tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet September 11, 2015 Share Skrevet September 11, 2015 (endret) Jeg var litt rask der. På bildet i den linken du har over her er IKKE slangen skikkelig på. Tok derfor bilde av min egen for å vise hvordan det ser ut når den er på. Har ingen andre tips enn å smøre o-ringen. Ha klipset oppe, eller ta det helt av. Ta i til du blir både blå og rød i fjeset når du setter på slangen. Selv måtte jeg faktisk en gang bryte med noe langt verktøy, men vær forsiktig med det. Hvis du starter motoren når slangen ikke er skikkelig på kan den veldig lett hoppe av. Og da er du veldig nærme motorhavari. Endret September 11, 2015 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telefonkatalogen Skrevet September 27, 2015 Forfatter Share Skrevet September 27, 2015 Jeg var litt rask der. På bildet i den linken du har over her er IKKE slangen skikkelig på. Tok derfor bilde av min egen for å vise hvordan det ser ut når den er på. 20150911_213659.jpg Har ingen andre tips enn å smøre o-ringen. Ha klipset oppe, eller ta det helt av. Ta i til du blir både blå og rød i fjeset når du setter på slangen. Selv måtte jeg faktisk en gang bryte med noe langt verktøy, men vær forsiktig med det. Hvis du starter motoren når slangen ikke er skikkelig på kan den veldig lett hoppe av. Og da er du veldig nærme motorhavari. Beklager kjempesent svar, vært full fart med skole og jobb. Fikk hjelp av en venn som hadde bannet over disse tidligere, og hadde teknikken inne. Litt Zalo og vold senere, er alt på som det skal. Desverre har likeretteren på dynamo tatt kvelden i dag, så det ble bare en uke med "bekymringsfri" kjøring! Takk for hjelp uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå