Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg skal kjøpe senke sett til BMW E39 og vurdere å kjøpe enten senkesett (med både nye demper og fjerer) med 50mm både foran og bak eller en med kun høydejustering 35mm-65mm. Hva mener dere er best eller har dere andre forslag? Kom gjerne med link også vis dere har andre forslag.

Endret av MariusAP
Skrevet

Hjelper å si hvilken bil det skal på, E39 som du har under kjøretøy?

Justerbart gir deg muligheten til å velge et nivå som du føler er passe og eventuelt skru bilen litt opp om den skulle subbe når du f.eks bytter til bredere hjul eller kjører med last. Hvis du har tenkt å kjøpe kun fjærer og beholde originale dempere så kan 50mm være litt i overkant ettersom demperen vil være utenfor det vanlige arbeidsområdet og vil både slites raskere, samt sannsynligvis gi dårligere ytelse.

Skrevet

Hjelper å si hvilken bil det skal på, E39 som du har under kjøretøy?

Justerbart gir deg muligheten til å velge et nivå som du føler er passe og eventuelt skru bilen litt opp om den skulle subbe når du f.eks bytter til bredere hjul eller kjører med last. Hvis du har tenkt å kjøpe kun fjærer og beholde originale dempere så kan 50mm være litt i overkant ettersom demperen vil være utenfor det vanlige arbeidsområdet og vil både slites raskere, samt sannsynligvis gi dårligere ytelse.

Ja glemte å skrive det er BMW E39

Det er senke sett med både ny demper og fjerer på de 50mm

Trur du 50mm blir for lavt da?

Skrevet

Personlig ville jeg nok ikke senket såpass mye, demperne er sikkert relativt stive og det kommer til å bli ganske humpete. Er heller ikke en tilhenger av når hjulet starter å forsvinne for mye inn i hjulbuen.

Ellers er det mange ulike meninger og preferanser. Noen skal ha det så lavt som mulig på justerbare og enda litt til ned. Det vil kanskje se litt bedre ut, men jeg ville ha foretrukket å ikke skrape på fartsdempere og være redd for at bilen kommer til å slå i noe på bakken når veiene enkelte steder er som de er.

Det er selvfølgelig ikke særlig pent når man har et stort gap mellom hjulet og hjulbuen på toppen, derfor senket jeg bilen min som alle andre. Valget gikk for 40/15 foran/bak og det synes jeg ble ganske bra. Dette er dog på en E36. Har ikke hatt problemer med høyden utenom den ene gangen i Oslo, da var det på en særdeles humpete vei av brostein.

Skrevet

Personlig ville jeg nok ikke senket såpass mye, demperne er sikkert relativt stive og det kommer til å bli ganske humpete. Er heller ikke en tilhenger av når hjulet starter å forsvinne for mye inn i hjulbuen.

Ellers er det mange ulike meninger og preferanser. Noen skal ha det så lavt som mulig på justerbare og enda litt til ned. Det vil kanskje se litt bedre ut, men jeg ville ha foretrukket å ikke skrape på fartsdempere og være redd for at bilen kommer til å slå i noe på bakken når veiene enkelte steder er som de er.

Det er selvfølgelig ikke særlig pent når man har et stort gap mellom hjulet og hjulbuen på toppen, derfor senket jeg bilen min som alle andre. Valget gikk for 40/15 foran/bak og det synes jeg ble ganske bra. Dette er dog på en E36. Har ikke hatt problemer med høyden utenom den ene gangen i Oslo, da var det på en særdeles humpete vei av brostein.

Så du hadde valgt justerbar senkesettet ?

Skrevet

Enten det eller en med moderat senk, ala 30mm.

Spørs hva du egentlig ønsker å oppnå med senkingen. Er det hovedsakelig utseende?

Skrevet

40/20 ser jævla bra ut på alle BMW. Du kan bruke originaldempere til 40mm senk ca. I allefall det jeg har hørt. Anbefales uansett å bytte dempere å lager når du skal senke

Koster ganske så mye for justerbart senk. Klart, du finner til 3-4.000 på ebay, men det holder bare 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...