Gå til innhold

BMW E39 98 m52 motor har en del hvit røyk av og til og risting i motor

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei i dag den 19.09.15 skulle jeg dra hjemmefra plutselig ser jeg i speilet og ser masse hvit røyk og stopper på bensinstasjonen med en gang og merka at bilen rista en del og ser det på motoren også men dette skjer av og til. Dette skjer ikke hele tiden men ofte til at jeg blir bekymret. Dette har skjedd 4 ganger allerede til 15:40.

Er det noe som vet hva som kan være galt?

Det har vært mye flom her i område og bilen har i siden august 2013 har den brukt ca 1 liter olje vær mnd så olje bruker den men den har ikke gått drastisk ned siden går eller jeg ser ikke noe forskjell hvertfall.

Endret av MariusAP
Skrevet

Hvit røyk er som regel vann/kondens. Har du sjekket kjølevæskenivå?

Veivhusventilasjon kan også skape hvit røyk.

Risting i motor kan være så mye, men sjekk nedi plugghullene om det er olje der. Jeg hadde risting på min 728, og da var det lekasje i toppdekselpakning slik at olje lakk ut ved det ene plugghullet og "kortsluttet" tennpluggen.

Skrevet

Hvit røyk er som regel vann/kondens. Har du sjekket kjølevæskenivå?

Veivhusventilasjon kan også skape hvit røyk.

Risting i motor kan være så mye, men sjekk nedi plugghullene om det er olje der. Jeg hadde risting på min 728, og da var det lekasje i toppdekselpakning slik at olje lakk ut ved det ene plugghullet og "kortsluttet" tennpluggen.

Hvite røyken har slutta men ristingen er der og nå går bare bilen på 5 sylindere virker det som bilen drar dårlig. Vi mistenker luftmassemåleren men vi vet ikke

Skrevet

Luftmassemåleren er det ikke så ofte det er feil på. Det er utrolig mange her inne som gyver løs på å bytte den, men får ikke bedring. ;-)

Hhvis toppdekselpakningen ikke er byttet på mange år, er den garantert lekk. Den blir sprø og hard. Da vil det komme olje utenpå motoren, men også oppi plugghullene.

Vil anbefale diagnose. Det er det første som må skje.  Ellers blir det mye gjetting. Det må tas diagnose med et BMW system. OBD2 skanner fungerer ikke på 98 mod.

Bruk heller penger på diagnose istedenfor lmm er min anbefaling.

.

Skrevet (endret)

Luftmassemåleren er det ikke så ofte det er feil på. Det er utrolig mange her inne som gyver løs på å bytte den, men får ikke bedring. ;-)

Hhvis toppdekselpakningen ikke er byttet på mange år, er den garantert lekk. Den blir sprø og hard. Da vil det komme olje utenpå motoren, men også oppi plugghullene.

Vil anbefale diagnose. Det er det første som må skje. Ellers blir det mye gjetting. Det må tas diagnose med et BMW system. OBD2 skanner fungerer ikke på 98 mod.

Bruk heller penger på diagnose istedenfor lmm er min anbefaling.

.

Toppdekselpakningen ble byttet 2013 vinter pga den var råtten så det er ikke nøyaktig 2 år siden en gang. Så trur ikke det er problemet. Men kan ta diagnose test på den.

Endret av MariusAP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...