Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Tenkte å bytte servo olje på m3en. Men hva type skal på ? Ser det står only chf 11s på lokket og det er grønn farget. Fargen på servo oljen er mere (brun rød) farget. Nesten som jeg tror rød atf olje er blandet med grønn chf 11s så får man brun farge. Hva skal jeg bruke ?  :-k atf eller chf 11s.

Skrevet

brukte chf11s på min e36 m3, har ikke hatt problemer enda, byttet tidlig i sommer :), der sto det også chf11s på orginal lokket, men jeg bytta beholder så sto det atf, var også atf som var på systemet før, leste litt rundt å virket som at noen synes chf olja er mer "racing", hovedsaklig derfor jeg valgte den, vet ikke om det er noe til det :) 
mekonomen selger chf11s olja om du sliter med å finne den :)

Skrevet

Ok mener å hørt at chf 11s oljen kan tære på pakninger i servo systemet ? enn atf. Men å blande atf og chf 11s oljen kan blir mere grøt i systemet. Greit å flushe hele systemet. Tror jeg går for chf 11s oljen da. Hvordan ble servoen etter bytting av oljen mindre lyder ?  :smile: Tror servo oljen er på tide å bytte da brun aktiv farge. ^_^  

Skrevet

Kan ikke tenke meg at de bruker en olje som ødelegger komponenter som skal virke i hop med oljen.

Ja, du kan sikkert spyle igjennom, men da må du kanskje kappe slangene en plass.

Jeg orket ikke å styre altfor mye, så jeg bare skiftet på deg jeg fikk ut.

Aner ikke om det var alt engang.

Synes jeg merket litt glattere servo og bittelitt lettere på rattet.

Mulig innbilning... Men det er nå gjort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...