abedogg Skrevet September 25, 2015 Share Skrevet September 25, 2015 Hei!Har i den siste tiden vært plaget men en veldig tungstartet bil. Når jeg skal starte bilen bruker den 5-10 sekunder på å prøve å tenne, og når den først tenner ligger den å durer mellom 3-500 omdreininger til den til slutt klarer å dra seg opp til 800 der den holder seg. I noen tilfeller hender det at den kveles etter at den ligger å durer mellom 3-500 omdreininger. Dette skjer nesten 100% sikkert hver gang jeg skal starte bilen, noen ganger starter den med en gang, men det er veldig sjeldent. Til og med når motoren er varm slitern den med å starte. Skal sies at motorlampen lyser når tenningen er på, men etter jeg skrur på motoren går den vekk. Bilen har nettopp vært på service å byttet tennplugger osv, noen kompiser mener det kan være en eller annen sensor eller føler. Det er utrulig flaut å måtte stå i over 20 sekunder før bilen har startet ordentlig å man kan begynne å kjøre, så lurer på om noen har opplevd lignende? Evt vet hva som kan være årsaken. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 (endret) Diagnose er nok første skritt. http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tr%C3%A5den-oppdatert-180313/Sjå i diagonsetråden om det noken nærme deg. Kjenner ikkje bilen nok til å nevne gjengående problemer, kanskje temp sensor? Endret September 26, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå