frk f. Skrevet September 30, 2015 Skrevet September 30, 2015 Jeg trenger hjelp til hvordan man bytter glasset i speilet, da speilet mitt ser slik ut nå (se bilde) Har sett to varianter, hvor den ene er at man bruker et flatjern å vipper glasset ut og den andre varianten hvor man bare bruker hendene. Men jeg tørr ikke å begynne bryte på det før jeg vet hvordan det skal gjøres På forhånd takk!
Otis Skrevet September 30, 2015 Skrevet September 30, 2015 I midten under glasset er det en liten tapp, skyv den motsatt vei og ta ut glasset.
frk f. Skrevet September 30, 2015 Forfatter Skrevet September 30, 2015 Takk for svar! Fant den tappen, men på det speilet jeg har kjøpt er det ikke en slik tapp. Vil det si at dette glasset ikke vil passe inn i mitt speil?
Otis Skrevet Oktober 1, 2015 Skrevet Oktober 1, 2015 Ganske sikker på at tappen er på speilet ja, så da vil jeg tro at det ikke passer. For å se hva som passer og ikke passer, legg inn de 7 siste symboler fra ditt rammenummer, i delekatalogen. bmwfans.info oppe i høyre hjørnet.
bmwmaxi Skrevet Oktober 1, 2015 Skrevet Oktober 1, 2015 Ser ut til at du har det kjempe dyre auto ned blendings speilet. Så ville byttet til vanlig speil. Merker knapt nok forskjell. Og stor sjanse for at det på andre siden snart får samme feil. Sikker flere her som selger deg et helt speil for et par tre hundringser.
frk f. Skrevet Oktober 1, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2015 Ja, jeg har kjøpt et helt brukt speil allerede, men hadde håpet på at jeg bare kunne bytte glasset. Men ser jo nå at glassene er ulike, så da må jeg vel bytte hele greia.... Det er vel mer komplisert, noen som har DIY manual/video å tipse meg om?
Otis Skrevet Oktober 1, 2015 Skrevet Oktober 1, 2015 Glasset fra en bil uten automatisk nedblending passer på din bil om du har automatisk nedblending. Så du trenger ikke skifte hele speilhuset.
Otis Skrevet Oktober 1, 2015 Skrevet Oktober 1, 2015 Ihht delekatalogen, så har din bil delenummer 51168266494 da med vid vinkel glass. Koed.no mener at det er samme delen her. Og det er ikke SÅÅ dyrt for et brukt speil. Også ebay er en mulighet om du vil kjøpe helt nytt, men ikke originalt.
frk f. Skrevet Oktober 1, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2015 Ihht delekatalogen, så har din bil delenummer 51168266494 da med vid vinkel glass. Koed.no mener at det er samme delen her. Og det er ikke SÅÅ dyrt for et brukt speil. Også ebay er en mulighet om du vil kjøpe helt nytt, men ikke originalt. Ok så da bør jeg heller kjøpe et hos koed i stede for å sette inn det glasset uten automatisk nedblending som jeg allerede har?
Otis Skrevet Oktober 1, 2015 Skrevet Oktober 1, 2015 Bør og bør... Det er jo en vurdering du må ta. Jeg synes det er kjekt med automatisk nedblending, men det er ikke sikkert alle synes det.
frk f. Skrevet Oktober 1, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2015 Jo helt enig, men det spørs hvordan EU går
Otis Skrevet Oktober 1, 2015 Skrevet Oktober 1, 2015 EU bryr seg ikke om dette. De vil bare se ett speil der
Otis Skrevet Oktober 1, 2015 Skrevet Oktober 1, 2015 Du har enda 1 mnd igjen før fristen er ute Men du kan nok sette på ett speil uten automatisk nedblending, da det helt sikkert er billigere.
frk f. Skrevet Oktober 1, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2015 Jo den er grei, men tenkte på resten av bilen
Otis Skrevet Oktober 1, 2015 Skrevet Oktober 1, 2015 Aha, ja den er jo litt gammel. Så kan jo være greit å vurdere å stoppe med påkost før man bruker for mye, om din bil er i dårlig forfatning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå