q1337 Skrevet Oktober 6, 2015 Share Skrevet Oktober 6, 2015 Var i går ute en tur med BMW´n som ikke blir brukt allverdens for tiden, da Amaroken har tatt over som bruksbil (hehe). Når vi var ute å kjørte mistet den plutselig motorkraft og gikk som den hadde 100 hk, ingen feilmeldinger eller noe slikt, så vi stoppet og startet den på nytt. Da gikk den som en kule, før den etter en liten stund ble helt utrolig daff igjen. Dette skjedde gjentatte ganger, og ingen feilmeldinger kom opp. Tok bilen til BMW i dag, og fikk beskjed om avleiringer/sot ved inntak/innsug (jeg er ikke så motor-teknisk av meg). Dette synes jeg er ekstremt rart, bilen står riktignok i ro i perioder - men den får alltid blåst seg rimelig frisk ren de gangene den brukes, og selvfølgelig da ikke med kald motor. Dette har jeg aldri vært borti på en bil før, ihvertfall ikke av nyere modeller. BMW skyldte på biodieslen som er blandet inn i dieselen.. De skal riktignok fikse det, men det var jo litt av en operasjon, og deler som måtte skiftes. Først og fremst synes jeg det er rart at det skjer, og for det andre - hvorfor i allverden gir ikke bilen signal om at den plutselig er helt "død", når lyspære i bagasjerommet er gåen sier den fra - men når noe slikt skjer, ingenting. Noen som har vært borti noe lignende? Bilen står tørt i garasje og med vedlikeholdslading osv. når den ikke brukes i perioder. Aldri merket noe til dette tidligere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 6, 2015 Share Skrevet Oktober 6, 2015 Koksing trodde jeg var fortiden til. Men sålenge man har EGR ventil, så vil jeg tro at koksing er et problem i større eller mindre grad. Feks så har jo X3 før 2007-2008 problemer med koksing. Og mange andre merker sliter med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå