Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet Oktober 13, 2015 Share Skrevet Oktober 13, 2015 Har en 320i med m54b22 motoren, motorlampe kom på og diagnose viste "misfire on cylinder 6" byttet coil og bilen gikk som den skulle igjen. Etter en uke kom motorlampe tilbake igjen og diagnose viser feil på samme sylinder. Tok kompresjonstest igår og denne viste 13 bar, samt at det var god gnist. Tips mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Oktober 13, 2015 Share Skrevet Oktober 13, 2015 (endret) Har du feilkoder på noken andre moduler eller var det kun den misfire?Ka program blei brukt til diagnose?Var coilen ny eller byttet du bare om på 2 sylindrer? Gjorde du dette før du evt kjøpte ny for å sjå at problemet flyttet seg? Endret Oktober 13, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet Oktober 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2015 (endret) Bmw scanner, første gangen kjøpte jeg en brukt coil og når problemet begynte igjen byttet jeg om coil 1 og 6 uten endring. http://bildr.no/view/dWRhWVl2 Endret Oktober 13, 2015 av MpowerE36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 13, 2015 Share Skrevet Oktober 13, 2015 (endret) Har du sett nedi plugghullet om det kan være olje der eller lignende? Endret Oktober 13, 2015 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Oktober 13, 2015 Share Skrevet Oktober 13, 2015 Vegard kan være inne på noke her, byttet toppdekselpakning og 2xpluggpakning på min rundt 160 000 og det var jaggu på tide. referanse:http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1xOFEHpXXXXafapXXq6xXFXXXh/High-quality-engine-parts-font-b-gasket-b-font-rocker-cover-font-b-head-b-font.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet Oktober 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2015 Pluggen hadde noe olje på seg ja, toppdekselpakning var bytta nylig når jeg handla bilen for noen mnd tilbake. Har mistanker om tett veivhusventilasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 13, 2015 Share Skrevet Oktober 13, 2015 (endret) Ja enten det eller så har det ikke blitt ordentlig rengjort i forbindelse med bytte av toppdekselpakning. Hvis det er olje på pluggene så kan det være nok til at den ikke klarer å tenne på alle 6. Endret Oktober 13, 2015 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet Oktober 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2015 Oki, prøver og rense pluggen skikkelig med bremserens elns så oppdaterer jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Men la pluggene stå skrudd fast nedi der mens du rengjører med feks bremserens. Tar du ut pluggene og fyrer løs med bremserens da så tror jeg ikke det er helt bra hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå