Larswilliam Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 hei har en e39 som ikke går på alle sylindre. har tatt diagnose, ingen feilkoder ligger inne. det ble også tatt kompresjonstest, den viste ingen kompresjon på syl 3 og 4. bilen bruker ikke olje, så jeg utelukker stempelringer. det er ikke vann i olja og motsatt, så tviler på at toppakning er gåen. det jeg står igjen med da er ventiler. ventilløftere? har kjørt igjennom en runde med wurth sin motorrens, og oljeskift etterpå uten noe endring. pluggen på syl 3 er våt. kan det være noe her? noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Høres ut som at du er inne på noe da. Du må vell uansett kløyve motoren for å finne ut hva som skjer siden du har ingen kompresjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Har du gnist på syl 3? Våt av olje eller bensin? Kan være så mangt, ventilstyringer, sprikk i topp/blokk. En ventil som ikke lukker helt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 hva tall fikk du på komp testen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larswilliam Skrevet Oktober 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2015 Pluggen på syl 3 er våt av bensin. Regner med det er gnist, har flyttet om på coilene, og disse fungerer på andre sylindre Fikk 0 i kompresjon på syl 2 og 3. Resten var som det skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 toppakning mellom 2 sylindre. toppen må av uansett. stig. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw1969 Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 toppakning mellom 2 sylindre. toppen må av uansett. Bingo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 bra du fant ut av det hvertfall men uansett kjipt. god grunn for å sleppe nedi større motor nå Sammyen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå