RagnarokEM Skrevet Oktober 17, 2015 Skrevet Oktober 17, 2015 Hei, Har ein BMW e36 1.8L 1998 MOD, og på den bilen trur eg at eg har M-technicq styling eller hva de no kalles."eg trur". Har ikkje funne noen veldig gode biler av det når eg googlet det og de varierte litt så usikker. Var likt som på m3 1998 mod så regner med at det er rett. Men til spørsmålene: 1. Sideskjørtene, legges de over kanalen og er de større enn kanalen, altså går de "under" kanalen? 2. Hvordan fester man de? 3. Får man kjøpt kun sideskjørt i samme styling som resten av bilen? Begge mine kanaler ser jævelige ut (altså det man ser). Null klarlakk fordi tullingen som holdt på med de hadde null peiling, eg har selv klart å lage ein liten bulk pga eg brukte jekken man fekk med bilen, og satt ikkje den "godt" nok inne i "hullene". Så metallet bøyde seg litt. Det er rustflekker her og der.Tenkte at eg skulle pusse ned alt av rust, syregrunning og så vanlig grunning og så kaste på eit sideskjørt som er ferdig lakkert så eg slipper å lakkere bilen. Grunnen til det er at eg må lakkere så mye "anna" om eg lakkerer den kanalen.Lurer også på: BMW lagde 2 hull på undersiden av kanalen, i disse hullene skal det være noen "svarte" propper. Hvor får eg disse?
hsd Skrevet Oktober 17, 2015 Skrevet Oktober 17, 2015 (endret) Skjørta er L forma, går opp til døra og 3-4cm under bilen. Legger seg også 1.5cm innfor forskjerm og baksjerm. Kjøper du made in china greier limer du på med tec7, skal du gjøre det skikkelig kjøper du brukte skjørt, nye originale clips. Så borrer du hull bortover kanalen og fester de slik de kom fra fabrikk. Da kan du ta dem av og vaske bak dem etter vinteren. Er 2 typer, aerodynamic og mtech. Mtech ble levert på originale mtech biler og M3. Dersom du har kjørt uten jekkfestegummien lenge må du regne med å sveise inn nye jekkfester. Gummien får du kjøpt på koed.no Endret Oktober 17, 2015 av HSD
RagnarokEM Skrevet Oktober 17, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2015 Skjørta er L forma, går opp til døra og 3-4cm under bilen. Legger seg også 1.5cm innfor forskjerm og baksjerm. Kjøper du made in china greier limer du på med tec7, skal du gjøre det skikkelig kjøper du brukte skjørt, nye originale clips. Så borrer du hull bortover kanalen og fester de slik de kom fra fabrikk. Da kan du ta dem av og vaske bak dem etter vinteren. Er 2 typer, aerodynamic og mtech. Mtech ble levert på originale mtech biler og M3. Dersom du har kjørt uten jekkfestegummien lenge må du regne med å sveise inn nye jekkfester. Gummien får du kjøpt på koed.no Takker for utfylt svar. Hvor stor forskjell er det mellom made in china og de "skikkelige" ifht kvalitet og pris? Skal seiast at denne bilen kjem sannsynlegvis til å vrakes om 3 år, regner med at det er det han har igjen. Kanskje noen år etter det. Du vet vel ikke hvor er får de skikkelige og hvor eg får China greiene? (M-tech) Jekkfestene, er ikkje de på siden av skjørtene? Eller er det 2 under også, og det skal denne såkalte gummien være og der kunne man brukt vanlig jekk også? And last: Er det slik at det samler seg mye dritt i skjørtene som gjør at det lettere ruster under skjørtene siden du snakker om å ta dem av og vaske de.
hsd Skrevet Oktober 17, 2015 Skrevet Oktober 17, 2015 (endret) Kinaskjørt koster rundt 900, brukte skjørt går fra 500-1000. Dem ser like ut, men originale skjørt passer jo perfekt. + det er mye bedre plast som ikke sprekker like lett. Brukte skjørt får du på bimmers eller finn, vet bl.a parts and retards har replica. Jekkfestpunkta er der de hulla er. Er hull på sida, og ett under i hvert hjørne. De på sida er til den originale jekken, de under er til vanlig jekk eller løftebukk. Uansett blir det opne hull rett inn i kanalen om de ikke er der, og det er ikke bra. Er forsterka rundt der innvendig, slik at dem skal tåle jekking når du har gummien under. Anbefaler derimot ikke å jekke på originale fester, har selv sveist inn 3mm plater i festene slik de ikke "gir" seg slik de originale. Salt og sand samler seg i alle slike "spalter". Har ikke vinterkjørt min bil, men når jeg monterte skjørt tectylerte jeg hele kanalene opp til dørene. Endret Oktober 17, 2015 av HSD
RagnarokEM Skrevet Oktober 18, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2015 Kinaskjørt koster rundt 900, brukte skjørt går fra 500-1000. Dem ser like ut, men originale skjørt passer jo perfekt. + det er mye bedre plast som ikke sprekker like lett. Brukte skjørt får du på bimmers eller finn, vet bl.a parts and retards har replica. Jekkfestpunkta er der de hulla er. Er hull på sida, og ett under i hvert hjørne. De på sida er til den originale jekken, de under er til vanlig jekk eller løftebukk. Uansett blir det opne hull rett inn i kanalen om de ikke er der, og det er ikke bra. Er forsterka rundt der innvendig, slik at dem skal tåle jekking når du har gummien under. Anbefaler derimot ikke å jekke på originale fester, har selv sveist inn 3mm plater i festene slik de ikke "gir" seg slik de originale. Salt og sand samler seg i alle slike "spalter". Har ikke vinterkjørt min bil, men når jeg monterte skjørt tectylerte jeg hele kanalene opp til dørene. BMW E36 side skjørter BM36-19 bilder nr.19 og 20 BMW E36 side skjørter bilder nr.22 og 23 Link: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=65693111&fks=65693111 Hva er forskjellen mellom disse og kan de lakkeres direkte eller må de grunnes først?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå