Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Trenger litt innspill her.

Har en E38 735 iA med M62 V8 motor som jeg har et litt merkelig problem med. Når motor har blitt driftsvarm og slår av tenning, for så og stå 10 minutter til en time. Når jeg skal starte den igjen, Starter den, turtall går opp til ca 1200 Rpm for så dø ut med en gang. For og holde den i gang må gasspedalen brukes. i ca. 15 sek. Etter det går det helt fint. Dette skjer ikke vær gang, men ganske ofte. Ellers går motor utmerket. Starter helt greit når den er kald også.

 

Det som er skiftet er tomgangsregulator, luftfilter, tennplugger lambda sonder. Har også renset LMM samt prøvd og skru opp tomgangen.

Den går på ca 700 rpm. nå.

Så, noen som har formening om hva det kan være?

Begynner og bli tom for ideer. ](*,)

Kan det være en temp sensor som er defekt eller andre ting?

 

Har tatt diagnose med BMW 1.4 scanner, men får ikke opp noen feil der. :-k

Skrevet

Har du forsøkt å koble fra LMM? Kanskje dette faktisk er ett av de få tilfellene med defekt LMM.

Luft mengde måler har jeg testet ja, og den er i orden.

Skrevet

Da lurer jeg på om det er drivstoff relatert. Bensin trykk regulator, eller bensinpumpe.  Kan også være lekkasje på dyse®. Tett bensin filter.

 

Kan sjekkes ved å måle bensin trykket.

Skrevet

Da lurer jeg på om det er drivstoff relatert. Bensin trykk regulator, eller bensinpumpe.  Kan også være lekkasje på dyse®. Tett bensin filter.

 

Kan sjekkes ved å måle bensin trykket.

Ok. Takk for svar, men ville ikke problemer med bensintilførsel ha symtomer hele tiden.

Det er kun når motor har blitt varm og kjørt en stund, så stoppe motor. Og en tur innom butikken feks. så skal starte da, så starter den, turtal opp til ca. 1000 - 1100 omd. så detter turtallet normalt for så og stoppe. Må holde gass litt, 5 sek, så går den normalt.

Skrevet (endret)

Tyder på at feilen ligger i noe som er oppvarmet når motoren er varm. Noe mekanisk. Ettersom alle materialer utvider seg ved varme og trekker seg sammen ved kulde.

 

Tenker at feilen kan være noe som ikke glir så lett når det er varmt, eller at det er noe som skal tette, som ikke tetter skikkelig når den er varm.....klønete forklart.

 

Det kan være at en eller flere dyser ikke tetter. Da vil det for det første ta lengre tid å bygge opp igjen bensin trykket. Og for det andre kommer det mere bensin inn i en eller flere sylindre, som gjør at motoren vil buldre og gå litt rart før denne bensinen er forbrent og systemet kommer "på tur" igjen. Drukning rett og slett.

Endret av MrBrum
Skrevet (endret)

Har sjekket alt dette dere nevner MrBrum og D.Toft. Det merkelige er at dette kun skjer noen ganger. Og kun ved oppstart varm motor. Har bilen stått en par times tid er det ikke noe problem. Start og stopp av motor går også greit ved varm motor. Det er spesielt når motor har vært avslått 10 - 15 min og opp til en times tid.

Men takk for innputt alle sammen.

Endret av Espen A.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...