Gå til innhold

E39 525tds 1998 Manuell (Servicehefte) Montrealblå


osteper
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å sjekke interessen for min E39 525tds 1998 modell, montrealblå, med manuell kasse og avtagbart hengerfeste.

Har blitt tatt svært godt vare på av både tidligere eiere og meg. Jevnlig olje/oljefilterskift med kvalitetsolje.

Ble akkurat byttet olje/oljefilter, luftfilter samt dieselfilter. Den har gått 276 000km, med servicehefte på alle oljeskift.

Bilen er tectylert, så finnes ingen rust under. Eneste rusten på den er noe ved panser, ved sideblinklys og bakluke.

 

Det er montert Defa-motorvarmer samt kupevarmer. Styres med fjernkontroll. 

 

Tenkte meg en 55 000 for den. Må absolutt ikke selge, så ikke kom med skambud! Bilen befinner seg i Kongsberg, men er jevnlig på Nesbyen i helgene.

 

Har lagt i en god del penger i den de 3 åra jeg har eid den. blant annet:

-M5 fangere forran og bak.

-Hella facelift frontlykter.

-Abs sensorer.

-Juster timing på dieselpumpe (på merkeverksted).

-Skiftet bremserør bak (På merkeverksted).

-Skiftet bremseklosser og bremseskiver forran. (På merkeverksted).

-Skiftet fødepumpe i tank.

-Ny hardykobling og girkasseoppheng.

-Ny pakning på dieselpumpa. (Den øverste).

-Navigasjon

-Glødeplugger

-Bærearmer bak

-Ny luftmassemåler

 

og en hel del mer. (Har kvittering på alt). Kom seg fint gjennom forrige EU kontroll, skal ta ny om ikke lenge.

 

Bilen er i god stand bortsett fra noen kjente feil:

 

-Det lekker bittelitt fra dieselpumpa (den andre pakningen fra toppen av), og renner ned på motorfestet, så dette burde utbedres. (Men fullt kjørbar)

-Slitt førersete.

-Fuktsperre i høyre dør bak (Skal fikse så fort som mulig)

 

Kommer med fler bilder etterhvert!

 

11875466_1640545549552668_290853226_n.jp

post-67909-0-45190300-1446670441_thumb.j

post-67909-0-26556200-1446670452_thumb.j

post-67909-0-86016700-1446670459_thumb.j

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vil tro du kommer til å slite med å få den prisen for en prefacebil, dessverre. Hadde det vært touring hadde den vært interessant for min del! Lykke til med salg!

Ja får se :) Har vel kosta på den 30k de åra jeg har hatt den, men det er jo gamle biler så de faller jo selvfølgelig i verdi. Si ifra om du skal selge din da, kan være interesert om jeg har fått solgt min. :)

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre allerede avtalt salg med en kompis her inne på min. Skal til han for å skrive papirer i dag, og skal se på en 525d manuell touring i helga ;) Men du kan sikkert sende ham en pm når din er borte, så får du sikkert kjøpt den :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre allerede avtalt salg med en kompis her inne på min. Skal til han for å skrive papirer i dag, og skal se på en 525d manuell touring i helga ;) Men du kan sikkert sende ham en pm når din er borte, så får du sikkert kjøpt den :P

Ah skjønner. Hehe, det hadde vært kjekt. :) Hvor langt har den gått nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...