Gå til innhold

Bytte vannpumpe på e39 525d. Vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte vannpumpe på min 03 525dat e39. Noen som har gjort dette før å vet hvilke utfordringer jeg står ovenfor? Min har egr-kjøler å termostat.. Hvordan er det med lufting av kjølesystem på disse motorene?

Skrevet

Veldig kurant jobb. Litt trangt, men bare ta bort alle slanger og ha en bitteliten skralle med kort forlenger så går det fint.

Verste er kanskje å få av vifta om man ikke har et patent på det.

Lufting er bare å fylle opp ekspansjonstanken maks, start motor, etterfyll mens den står på tomgang, kjør fyll og kjør fyll. Det vil forsvinne litt når termostatene åpner. De er i praksis selvluftende, BMW sine diesel motorer.

Skrevet

Husker ikke om egr systemet må demonteres, men det er uansett en smal sak.

Skifter du termostatene i tillegg?

Skrevet

Good! :) Ja egr-termostaten byttet jeg i vinter da den ikke nådde driftstemp (det ble helt i orden etter det).. å har kjøpt ny hovedtermostat som jeg skal bytte nå samtidig :)

Skrevet

Tja, vil tro det. Men leste en teknisk artikkel i siste autofil og der ble det bemerket at det burde brukes kjølevæske etter anbefaling fra produsenten.

Blir vel litt som med olje.

Men jeg vet ikke egentlig.

Selv kjøpte jeg vel en ukjent væske frain nærmeste BMW forhandler, men de brukte den selv på ikke-garanti jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...