Gå til innhold

Ikke TUV godkjent H&R senkesett til F10?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Fikk nylig en skikkelig bakoversmell etter at biltilsynet ringte.

Har fått montert H&R senkesett på min F10 535XI (PN: 28947-2). Biltilsynet sier at dette ikke er korrekt type, og at det skulle vert installert PN xxxx-1. Ringte verkstedet som har montert settet og også bestilt det. De kommer tilbake og sier at H&R nå sier at de ikke leverer TUV godkjente sett til min denne biltypen..? XXXX-1 er kun til 520,528,535I, men ikke til XI...

Er jeg den første idioten som faktisk går og prøver å få det godkjent i vognkortet, eller tar de feil?

Endret av Mcmurphy
Skrevet

Hei,

Fikk nylig en skikkelig bakoversmell etter at biltilsynet ringte.

Har fått montert H&R senkesett på min F10 535XI (PN: 28947-2). Biltilsynet sier at dette ikke er korrekt type, og at det skulle vert installert PN xxxx-1. Ringte verkstedet som har montert settet og også bestilt det. De kommer tilbake og sier at H&R nå sier at de ikke leverer TUV godkjente sett til min denne biltypen..? XXXX-1 er kun til 520,528,535I, men ikke til XI...

Er jeg den første idioten som faktisk går og prøver å få det godkjent i vognkortet, eller tar de feil?

hva med disse? http://shop.brakes.no/h-r-senkefjaerer-til-bmw-5-serie-16954.html

Skrevet

Den du linker der er til F11 tror jeg, når jeg trykker på "tilleggsinfo".

På den siden fant jeg denne:

http://shop.brakes.no/h-r-senkefjaerer-til-bmw-5-serie.html

Men der står det underst med en * Typ 5L 2WD 4WD alle utenom 535d x/550i/ix/d*

Usikker på om det skal tolkes som at den passe 535 ix , men ikke 550 ix, eller om den ikke passer noen ix modeller..?

Skrevet

Den du linker der er til F11 tror jeg, når jeg trykker på "tilleggsinfo".

På den siden fant jeg denne:

http://shop.brakes.no/h-r-senkefjaerer-til-bmw-5-serie.html

Men der står det underst med en * Typ 5L 2WD 4WD alle utenom 535d x/550i/ix/d*

Usikker på om det skal tolkes som at den passe 535 ix , men ikke 550 ix, eller om den ikke passer noen ix modeller..?

Jeg trodde det var f11, sorry. 

Sånn jeg leser det så skal den passe biler med og uten xDrive, bortsett fra 535d x/550i/ix/d. så den skal gå bra :)

Skrevet

Sånn jeg leser det så skal den passe biler med og uten xDrive, bortsett fra 535d x/550i/ix/d. så den skal gå bra :)

Ingen problem. Setter pris på all input og hjelp som kan gis.

Var inne på H&R sine hjemmesider, de lister samme information som ovenfor. Att de skal passe med alle utenom, de i listen.

Problemet er at når jeg åpner TUV papirene de linker til, så nevner de løkene ikke 535 ix i listen.. Bare alle "i" modellene, uten Xdrive..

Så jeg får vente i spenning på at biltilsynet og verktstedet diskuterer løsning. Jeg har jo fått mangellapp, så noe må gjøres eller blir den vel vingeklippet til jeg skifter til annet merke.  

Surt å ikke få ha H&R ettersom jeg hører at Eibach har en betydelig mindre drop.. Noen med F10 som har brukt annet merke en H&R til senk, og har feedback?

Skrevet

Var inne på H&R sine hjemmesider, de lister samme information som ovenfor. Att de skal passe med alle utenom, de i listen.

Problemet er at når jeg åpner TUV papirene de linker til, så nevner de løkene ikke 535 ix i listen.. Bare alle "i" modellene, uten Xdrive..

Så jeg får vente i spenning på at biltilsynet og verktstedet diskuterer løsning. Jeg har jo fått mangellapp, så noe må gjøres eller blir den vel vingeklippet til jeg skifter til annet merke.  

Surt å ikke få ha H&R ettersom jeg hører at Eibach har en betydelig mindre drop.. Noen med F10 som har brukt annet merke en H&R til senk, og har feedback?

Skrevet

Skrevet

Fahad her inn bruker AC shnitzer fjærer. Og hartge kan jo være noe hvis det ikke ordner seg. Litt rart at det skal være sånn.

Jeg fikk godkjent BMW sine performance fjærer på min E90 uten noen dokumentasjon i det hele tatt. :)

Skrevet

Står jo i h&r katalogen at det settet du har på ikke er til 535xi.. Får ikke opp noen sett på din.. hvilket sett mener bt du skal bruke?

Sent fra min HTC One_M8 via Tapatalk

Skrevet

Står jo i h&r katalogen at det settet du har på ikke er til 535xi.. Får ikke opp noen sett på din.. hvilket sett mener bt du skal bruke?

Verkstedet bestilte 28947-1, men GS sendte dem -2...Så det er ingen tvil om at de har montert feil delenummer.. Problemet er at når vi da ringer GS, som igjen tar kontakt med H&R, så kommer det frem at de ikke har TUV godkjenning på noen sett til 535 ix... På -1 settet står det spesifikt at det skal passe til alle utenom 535D, og alle 550 modellene..

Problemet er at om vi viser bilen med -1 settet, så kan potensielt biltilsynet finne på å si at det ikke er TUV godkjent.

Her er linken til TUV godkjenning på -1 settet.. http://www.h-r.com/bin/28947.pdf

Om du ser på PDFen side 2, så nevnes alikevell ikke 535ix under modellene.. Ingen bensinmodeller med xdrive nevnes faktisk..

post-68369-0-78850200-1446795422_thumb.p

Skrevet

Ser fryktelig ut som du får et problem med å godkjenne 535ix med de setta der. Med mindre h&r kan legge ved er skriv hvor de går god for de setta til din.. har solgt noen h&r sett hvor det har vært problematisk med akselvekt på importbil som er langt over hva tuv papira sier, og da har jeg fått skriv hvor de går god for høyere akselvekt på det spesifikke settet..

Men det har jo vært til riktig bil i papira..

Syns det er rart at h&r har tuv på en m550d xdrive, men ikke din..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...