Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt litt trøbbel med webastoen og prøvde lenge å finne ut hvordan man resetter den hvis den har gått i lås etter 3 forsøk på å starte. Jeg fant det ut til slutt så jeg tenkte å dele det her.

For å gjøre det skrur du på webastoen med fjernkontroll eller fra idrive, venter 10-15 sek og drar ut sikringen til webastoen. Denne fremgangsmåten er det mange som kjenner til, men jeg måtte prøve meg frem for å finne ut hvilken sikring som er til webastoen. På min bil (318d Touring 2008) er det sikring nummer 23. Skal få lagt ut et bilde av hvilken sikring det.

Webastoen stoppet første gang i fjor vinter og da holdt det å resette den for å få den til å virke, men nå er det visst noe mer som er galt.

Når jeg starter webastoen fyrer den opp og brenner i ca 30 sek før den stopper. Den venter deretter en liten stund (2-3min?) før den fyrer opp på nytt. Også den andre gangen brenner den i ca 30 sek før den stopper. Etter andre opptenning stopper vifta i bilen å gå og webastoen slår seg helt av.

Kan det være flammevakten som har trøbbel? Den skjønner ikke at webastoen faktisk tenner og gir beskjed om å kutte dieseltilførsel etter 30 sek?

Jeg har kjørt litt for mye småkjøring i høst og webastoen har flere ganger skrudd seg på og bare gått i noen minutter. Kan dette ha ført til sot på flammevakten som gjør at den ikke ser flammen? Er denne enkel å bytte eller rengjøre?

Jeg regner med at diagnose blir løsningen, men tenkte jeg skulle høre om noen her har vært borti det samme.

Skrevet

Det er egentlig håpløst å stille diagnose uten en faktisk diagnose med en PC/leser.

Det er mange ting som kan være defekt, egentlig alt inni webasto.

Skrevet

Tenkte egentlig det, så har sendt en mail til Oslo bilelektriske. Hadde bare et lite håp om at brenning i 30 sek *2 var et symptom på et spesifikt problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...